Gå til innhold
Arkivverket

FT 1910 forklaringer, mangler mm.


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor man finner forklaring til forkortninger i FT 1910, og hva som mangler osv.

 

I de andre folketellingen så står det når den ble holdt, evt. forkortelser. Kan ikke det samme gjøres med FT 1910 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på tellingen så trykk på "Hjelp" i det blå feltet i overkant - da åpner det seg en side hvor man kan klikke seg inn på "Forkortelser og spesialtegn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker svar på spørsmålet mitt fra noen på denne "avdelingen", for jeg regner med at det er noen der i og med at denne "avdelingen" er opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anette. Datoen, det var noe av det jeg så etter.

 

Men, jeg finner ikke den fullstendig mangellista som skulle være ferdig 2011. Hvor ligger den ?

 

Jeg har fremdeles ikke funnet Rathkesgata i Kristiania, og de som bodde der. Hva har skjedd der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men, jeg finner ikke den fullstendig mangellista som skulle være ferdig 2011. Hvor ligger den ?

 

Jeg har fremdeles ikke funnet Rathkesgata i Kristiania, og de som bodde der. Hva har skjedd der ?

 

Det har tatt lenger tid enn forventet å kartlegge manglene i detalj. Jeg tør ikke spå når vi får mangellisten på plass og jeg skal nok fjerne tidsangivelsen som står der....

 

Rathkesgata har kun en oppføring for hele gaten http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_by/gf01036392179123 Huslistene mangler dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nytt svar. Da vet jeg i det minste hvorfor jeg ikke finner den eneste familien jeg er interessert i i hele Oslo. Selv dårlig nytt er bedre enn ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.