Gå til innhold
Arkivverket
Tom Larsen.

Er det noen som klarer å tyde navnet.

Recommended Posts

Tom Larsen.

Her er et nytt bilde fra samme album som tidligere, jeg klarer ikke å tyde navnet som står på baksiden, ser ut som det slutter på ...........dal, er det noen som kan hjelpe. Tom

post-3544-0-21375300-1371584972_thumb.jpg

post-3544-0-35174900-1371584998_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Etternavnet er Omdal, men fornavnet er verre. Rear? Roar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Else og Jarl, tusen takk for forslag, Etternavnet er nok Omdal (flere har det i Chr.sand i 1865.) 1 heter Oscar Ørsted Omdal, 14 år i 1865, så det kan muligens være han. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Da spørs det. Datoen, er det fødselsdato eller datoen da bildet ble tatt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Berit, Jeg vil anta at 7/5-80 er datoen bildet ble gitt bort / eller mottatt, Albumet har tilhørt noen med navnet Grøndahl. Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Dag Aage, Takk for din vurdering, du har sansynligvis rett, Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Hei igjen, Tom: Plutselig ser jeg at det faktisk kan stå Oscar Omdal bak på bildet!!!

Med litt velvilje kan kanskje mannen på bildet være bare 29 år???

Eller kan det finnes flere Oscar Omdal i 1880, en som er litt eldre også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Dag Aage, jeg får bare håpe at det dukker opp et bilde som jeg kan sammenligne med. jeg må ta en tur på biblioteket i sommer, kanskje det finnes en bok på Omdal slekten. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarl V. Erichsen

I Kristiansandsbøker (www.bokhylla.no) finnes både sakføreren Oscar Omdal - og (den alt for unge) flygeren Oskar Omdal omtalt. Flygeren finnes det mange bilder av, og det bør vel også være mulig å finne noe av sakføreren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Jarl V, takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald Søren Storaker

Overrettsakfører Oscar Omdal i 1885: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053284004504

Han er overrettsakfører allerede ved vielsen i 1882: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4263&idx_id=4263&uid=ny&idx_side=-261

Kanskje er datoen 7/5 1880 dagen han blei utnevnt til overrettsakfører? Det kan jo gjøres et oppslag i boka "Norske Prokuratorer, Sakførere og Advokater 1660-1905" http://forum.arkivverket.no/topic/154062-68700-noen-som-oensker-oppslag-i-norges-prokuratorer-sakfoerere-og-advokater-1660-1905/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Jeg vil takke alle for all hjelp jeg har fått ang. dette bildet, jeg har tenkt å la saken ligge et par dager til jeg har vært på biblioteket, kanskje det finnes en slekts bok på Arenfeldt - Omdal - Grøndahl med fotografier. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.