Gå til innhold
Arkivverket
Tom Larsen.

Løst, Er det noen som kan si hvor dette bildet er tatt.

Recommended Posts

Tom Larsen.

Er det noen som kan si hvor dette fotografiet er tatt.

post-3544-0-58837400-1371833962_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Har du noe mer kunnskap om bildet? Hvor i Norge? Østlandet? Kjenner du fylket? Hvor har du funnet bildet? Min første tanke var Efteløt kirke i nåværende Kongsberg kommune. Det passer med kirkens beliggenhet i forhold til brua, men det passer ikke helt med kirketårnet, heller ikke med veien videre som på bildet ser ut til å gå mellom kirken og elva. Men tårnet kan jo være gjort om og veien kan være lagt om. At brua heller ikke likner helt, kan selvsagt også ha med alderen på bildet å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Dag Aage, albumet det er i er det samme som jeg har jobbet med i det siste, bildene er fra Christiania, Christiansand, Skien, Arendal, Kongsberg, Drammen, Fredrikshald, Stavanger, Trondhjem, albumet har tilhørt noen i familien Grøndahl, (fotografi med påskrift til Anne Kathrine "Katinka" v.d. Lippe, hun ble gift med prest Birger Grøndahl.) på fronten av albumet er det gravert inn "Erindringer til K & A Grøndahl." men bildet av broen og kirka har ikke navn på fotograf. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Jeg legger ved et bildet til fra samme sted, originalen var veldig blass, så jeg har justert kontrast, farge, osv. uten at jeg tror det vil gi noen flere spor.

post-3544-0-03079200-1371907534_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Dag Aage, Birger og Katinka i 1910 har jeg funnet, Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Ja, jeg tenkte bare å legge ut noen flere spor for å finne kirken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Carsten, Tusen takk, ser ut som du har funnet den rette plassen og tårnet ser helt likt ut. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.