Gå til innhold
Arkivverket

Trenger noen gode råd for å finne ukjent oldefar fra Rød, Skoger, Vestfold.


Kari Nesse
 Del

Recommended Posts

Har du noen aning om hva det kostet å bygge et hus den gang.kr. 1800,- er kanskje i minste laget?

 

Skattetaksten på min oldefars bolig i 1930, dog takst avholdt i 1903, var kr. 13 500. Trolig prisjustert. Tomannsbolig. Branntakst på 9 200.

 

De hadde knøtt bad, forøvrig. Jeg fikk oppleve det, før huset ble revet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Løkke: Seriøst. Og heller ikke jeg fant innlegg #2 spesielt seriøst.

 

Jeg ser at Torunn Tangen har trykket "liker" på begge mine innlegg #5 og #7, og det er jo hyggelig.

Men da skjønner jeg ikke den kommentaren som jeg her siterer. For jeg har ikke kritisert innlegg #2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter din mening så har jeg altså ikke "lov" til å like en aldri så liten påminnelse om ordensreglene (for eksempel)... Og jeg skal heller ikke kunne ytre min egen, personlige mening om innlegg nummer 2 her. Det er visst mye jeg ikke - etter din mening og oppfatning, Løkke - skal kunne gjøre, si, uttale meg om (og så videre) her.

 

Jeg har ingen som helst forklaringsrett (enn si -plikt) overfor deg. Jeg behøver heller ingen barnevakt.

 

Og hvor står det at du har kritisert innlegg nummer 2?

 

Og du; ærlig talt... det får nå være MÅTE PÅ pirking... og skal du nå henge deg opp i hva andre (jeg) liker, hva de ikke liker, foretrukne innlegg, og så videre? Dette mer enn grenser til... ja, latterlig, er det! Og hvorfor til stadighet ødelegge tråder, for deretter - "for å komme tilbake til saken igjen, så..."

 

Viser igjen til tidligere og vennlige anmodninger: Mener du å ha noe uoppgjort med meg, så send meg heller en PM, Løkke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jo det var hyggelig at du likte mine innlegg. Det mener jeg.

Og når det virket som du mente at jeg hadde kritisert innlegg 2, så var det fordi du skrev "heller ikke jeg fant innlegg 2 spesielt seriøst".

Det må da ha vært med referanse til meg som du nevner i setningen foran.

 

Jeg forsøker å holde en vennlig tone, men det er dessverre helt nytteløst i dette tilfellet.

Her legges det for dagen et utrolig sinne, så her er det bare å gi opp.

Så håper jeg dere andre kan fortsette dette temaet på en seriøs og ordentlig måte. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan (blant mye annet) bety at heller ikke ANDRE fant innlegget spesielt seriøst? Med klar referanse til ANDRE?

 

Du og jeg er (heldigvis) ikke alene her på dette forumet, Løkke. Og tonen din er ingenlunde vennlig; ikke i slike innlegg (som jeg refererer til).

 

Andre ser ikke uten videre sammenhengen her. Derfor en liten forklaring til dere: Saken er at det går knapt en uke, uten at Løkke (opptil flere ganger) pirker på og kritiserer meg, for det aller minste (les: alt og ingenting, og helst det siste). Hvilket han gjentatte ganger er blitt gjort oppmerksom på. Både av medbrukere her, og av meg.

 

Jeg forsøker å holde en vennlig tone, men det er dessverre helt nytteløst i dette tilfellet.

Her legges det for dagen et utrolig sinne, så her er det bare å gi opp.

Så håper jeg dere andre kan fortsette dette temaet på en seriøs og ordentlig måte. :rolleyes:

 

Vi kjenner hverandre ikke, Løkke. Du er etter eget sigende utrolig sint på meg, av en eller flere årsaker. Igjen; ta det privat. Ta hensyn til andre her, i det minste - selv om du ikke klarer det overfor meg. Vær så snill! Selv er/blir jeg ytterst sjelden sint, heller ikke nå. Men aldri så lite oppgitt og frustrert, det er og blir jeg over denne... heksejakta og flisespikkinga di... rett ut sagt. Hvilket jeg ikke er alene om. Jeg har ikke gjort deg noe. Ikke etter det jeg vet om, i hvert fall. Som en annen skrev, rettet til deg: "Hold en vennlig tone overfor andre, eller hold fred". Takk!

 

"Så håper jeg dere andre kan fortsette dette temaet på en seriøs og ordentlig måte. :rolleyes: "

 

- hjelpes. Hva skrev jeg mot slutten av innlegg #29, tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er etter eget sigende utrolig sint på meg

 

Når jeg skriver i innlegg 30 at "her legges det for dagen et utrolig sinne", så er det ikke jeg som er sint :rolleyes:

Det tror jeg alle forstår uten videre. Med dette tar jeg ferie og ønsker alle en god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.