Gå til innhold
Arkivverket
Bjørn A Løkken

USA Nøtt : Engebret ( Emart ) Johannessønn Lundbakken , Venabygd ( senere Alvdal ) , hans emigrasjon og hvor ble han av ?

Recommended Posts

Bjørn A Løkken

Kjære forum , prøver meg med en ny USA nøtt .

Engebret ( Emart ) Johannessønn Lundbakken , født ved Lundbakken i Venabygd den 10 mars 1831 , og døpt 29 mai 1831 . Engebret / Emart flyttet siden til garden Egnunden Nedre Aldal , i bygdeboka for Alvdal så står det at Emart døde som ung i Alvdal , men dette stemmer ikke , jeg vet at Emart emigrerte til USA .

Garden Einamo eller Nedre Egnunden i Alvdal , ble også skrevet som Moen .

Noen som kan hjelpe og finne hans utflytting fra Alvdal , hans emigrasjon og hvor det ble av han i USA ?

På forhånd tusen takk for hjelp , svar og innspill .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Andersen

Du VET at Emart har emigrert til Amerika... hvordan vet du det? Og i hvilke kilder heter han Emart og ikke Engebret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Jeg syns å huske at du hadde et tema ang. Emart en gang før Bjørn, men jeg greier ikke å finne det igjen.

Er det samme mann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

FIND A GRAVE FORUMS:

Registered: 08/04/09

Dear forum , can someone help me to find information about the destiny and life to one of my anchestor who migrate to the US proberly in Mai / June 1871 .

His name was Emart ( Engebret ) Johannesen . He was born in Norway the 10 of march in 1831 .

I have found his notice of migration in the norwegian churchbook that says that Emart Johanson will migrate to US proberly in May or June in 1871 .

I would be very grateful for any information about Emart Johanson's life and destiny in the US .

It will be very appricated .

Best regards to all the good helpers in this great forum from Bjørn Løkken in Norway .

http://www.google.no....48572450,d.bGE

Fra brukerforumet i Digitalarkivet:

Emart ( Engebret Johannesen Einunden / Moen ) Johanson emigrerte til USA , hvor ble han av ?

Startet av bjørn a. løkken, Apr 05 2012 13:07

http://forum.arkivve...777__hl__+emart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn A Løkken

Ann - Mary

Tusen hjertelig takk igjen , igjen og igjen ...............

Dette var en sak som jeg hadde i April 2012 , og i påvente at jeg skulle bruke informasjonen som ble funnet " lot jeg det ligge " under mine innlegg , men igår da jeg skulle tilføre denne informasjonen inn i slektshistorien så var det slettet fra mine innlegg . Mon tro om innlegg som oppnår en viss elde automatisk blir slettet ? Hvis så er tilfelle så synes jeg at dette i bunn og grunn er idiotisk , da postene under mine innlegg i mitt hode fungerer som et " arkiv "

Men nå er det vel engang slik at informasjon i denne dataverdenen vi lever i , selv om den blir slettet " svever hvileløst frem og tilbake , høyt der oppe "

Men du Ann - Mary klarte å finne det ( selv om jeg brukte mye tid å prøve å google det frem igjen i går )

Vi får vel og rette en takk til " han der oppe " som våker over oss og hjelper og ivareta vår bortkomne slektsinformasjon i motsetning til systemet på forumet som ikke klarer det .

Tusen takk nok en gang Ann - Mary .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.