Gå til innhold
Arkivverket

TRONDHEIM; Anne Marie Hegseth, f. 19/5-1872, Når død.


gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

ETTERLYSNING;

 

Anne Marie Hegseth ble født i Kristiansund, 19 mai 1872, og kom til Trondheim ca 1898 fra hjembyen Kristiansund for å ta tjeneste.

Hun ble ettervært gift borgelig på sokneprestens kontor i Lade kirke, den 16 Februar 1902, med (enkemann) Johan Severin Kristoffersen SOLEM f. 6 april 1854.

 

HUN må IKKE forveksles med Johans 1ste kone Anne Marie BERG, død 1895.

 

Siste registrerte adresse for MIN ANNE MARIE f. 1872 Kr.sund, er ved Bytellingen 1 nov. 1925 i Fjæregaten 6, Trondheim, sammen en fosterdatter Marie Kristine.

 

SPØRSMÅL; Hvor ble det av ANNE 2, f. 1872.

Hvor og når DØDE hun ?

 

Som sagt; Johan (død etter 1931) og ANNE hadde en fosterdatter MARIE KRISTINE SOLEM, født 13 juni 1891. Hun ble 19 okt. 1912 gift i Moholt kirke med JOHAN ANDREAS SCHRØDER.

Siste kjente adresse ved Bytellingen 1 nov. 1925 var i Skansegaten.

 

SPØRSMÅL; Kjenner noen til dette paret og om de hadde barn, og vis HVEM ? Kan dette paret ha bodd på REINA og hadd 3 gutter ?

 

MVH

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommuneteljinga 1925 for Trondhjem

 

Baklandet Skansegata 17 Trondheim kommune

 

43944 1 John Schrøder m 4.9 1878 Selbu N Agent g fglass.gif

 

43945 2 Marie Kristin Schrøder k 13.6 1891 Trondheim N g fglass.gif

 

43946 3 Solveig Johanna Schrøder k 16.2 1913 Strinda N Singsaker fglass.gif

 

43947 4 Ruth Magnhild Schrøder k 8.11 1914 Trondheim N Singsaker fglass.gif

 

43948 5 Hans Kristian Schrøder m 12.3 1916 Trondheim N Singsaker fglass.gif

 

43949 6 Anna Marie Schrøder k 5.2 1918 Trondheim N Singsaker fglass.gif

 

43950 7 Eva Margrethe Schrøder k 14.6 1921 Trondheim N fglass.gif

 

43951 8 Rigmor Schrøder k 27.9 1922 Trondheim N fglass.gif

 

http://digitalarkive...merk=43944#ovre

 

 

 

 

 

Johan Severin Solem citation_note-b0347a43ba6753929007deb6e52ad47c.gif (1854 - 1935)

 

Birthdate: 1854 Death: Died February 22, 1935 in Trondheim, Trondheim, Sør-Trøndelag, Norway Managed by: Tormod Engebu Last Updated: 15. mars 2013

http://www.geni.com/...000007284054490

 

 

 

Marie Kristine Schrøder (Solem) citation_note-b0347a43ba6753929007deb6e52ad47c.gif (1891 - 1974)

 

Birthdate: 13. juni 1891 Birthplace: Trondheim, Trondheim, Sør-Trøndelag Death: Died January 12, 1974 in Trondheim, Sør-Trøndelag Managed by: Oddbjørn Olsen Last Updated: 19. februar 2011

 

http://www.geni.com/people/Marie-Schr%C3%B8der/6000000007284054342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor Marie Christine (og broren Arne) Solem er barn av Johan Severins første ekteskap med Anna Marie Berg. Marie var ikke - så vidt jeg har hørt - adoptivdatter av A M Hegseth, men vokste opp på barnehjem, da hennes far var blitt blind, og kunne ikke ta seg av henne. I Johan Severins andre ekteskap har jeg ikke hørt om noen barn.

mvh

Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn.

 

Jeg refererer bare til 1910 tellingen og bytellingen 1925 hvor MARIE bor sammen far og A.M. Hegseth gift Solem. Jeg kjenner til at Marie var en tid i Oslo under FT. 1900. Johan Severin og min Anne ble jo gift i 1902 men bodde sammen lenge før det.

Mitt spørsmål var egentlig bare om noen kjente til hvor A.M. Hegseth gift Solem, bodde og døde, siden hun er tante til min bestemor og min far og onkler ba meg finne ut om den snille "tante Solem" som de kjente som fryktelig snill og hjelpsom , hvordan det hadde gått med henne, men de er nå desverre døde..

Så kjenner du noe til dette eller vet noen som kjenner til dette, hadde jeg satt stor pris på det. Min e-adresse er; gmyhre krøllalfa loqal.no

 

MVH

 

Gunnar Andre Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Severin Schrøder var, så rart det enn høres ut, møbelsnekker, på tross av at han altså var blitt blind. Johan Severin flyttet litt rundt, men de siste årene av sitt liv bodde han sammen med AM den andre, i Fjæregaten (nr 6, tror jeg), (nærere Lademoen enn Møllenberg), i følge Metodistkirkens kirkebok.

mvh

Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn.

Takk for dette, men jeg regner med at det er Johan Severin SOLEM, du mener. Fjæregaten 6, er jo rett over gamle bedehuset på hjørnet av Østersundsgaten / Fjæregaten, det som er bydelshus i dag.

Men er det tillatt og spørre om hvem av Schrøder-barna som er din foreldre ? Er det ingen av disse som kjenner til NÅR hans hustru Anne Marie 2, døde ?

 

Kjenner du til noen Schrøder gutter på REINA i Trondheim ? Mener disse var 3 stk. ?

 

MVH

 

Gunnar Andre Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Solem, selvfølgelig. Min mor er hans barnebarn Anna Marie, f. Schrøder. Johan Severin var medlem av Metodistkirken. Kanskje får du svar der på når AMH døde.

mvh

Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn.

 

Takk skal du ha. Skulle du før eller siden komme over når hun døde på et eller annet tidspunkt så la høre fra deg.

 

PS! Hvor finner jeg metodistkirkebøkerne ?

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.