Gå til innhold
Arkivverket
Harald L. Bakke

Drager Ingebret Paulsen, død i Bergen 1848 - kven var han?

Recommended Posts

Harald L. Bakke

Eg prøvar å finne ut kven Drager Ingebret Paulsen i Bergen var.

Han døydde på Bergen Sykehus 16. mai 1848 (Oppgjedd være 53 år gamal) og vart gravlagt i Korskirkens sogn 18. mai.

Døde 1848 nr. 56 s. 3 (nederst på sida)

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Korskirken, Ministerialbok nr. E 2 (1848-1862), Døde og begravede menn 1848, side 3.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8346&idx_id=8346&uid=ny&idx_side=-5

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070301620405.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bergesen

Der er en kandidat fra Innvik, Ingebrigt Povelsen Langeset f 1798, han flyttet til Bergen i 1821, det samme gjorde hans 3 søsken, som finnes gift i Bergen, han er også å finne som fadder ved dåp til et av barna til søskende, han er da kaldt Daglønner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Det er feil på lenken jeg la inn.

De fire jeg fant frem til var Ingebrigt Paulsen 3 år gammel på Løviignæset i Kinn, 2år gamle Ingebricht Povelsen på Støve i Gloppen, 3 år gamle Ingebricht Powelsen på Tenden i Indvig og 5 år gamle Ingebrigt Poulsen på gården Biørhovde i Eid.

Jeg vil tro at kandidat nr.3 er identisk med den Rune Bergesen nevner i sitt innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald L. Bakke

Takk skal dåkke ha begge to Rune og Rune.

Det er nettopp Ingebrigt Paulsen /Povelsen frå Innvik (Langeset/Tenden) eg "håpar" på at det er - dei 3 andre syskena har eg "kontroll på" både giftarmål og død.

I tilfelle det er han som er død i 1848 er alderen hans oppgjedd ved død 3 år feil, men det er nokså normalt.

I og med at Han er registrert utflytta til Bergen 1821 og reg. som fadder til eit av onkelbarna sine der er det stor sannsynleghet for at han er det.

Eg kan ikkje sjå at det foreligg skifte etter han heller som kan fortelje noko.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald L. Bakke

Hjerteleg takk Berit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.