Gå til innhold
Arkivverket

Oskar Rudolf Nilsen, fotoregister for botsfengselet.

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer på om jeg kan få noen personalia på Oskar Rudolf Nilsen i fotoregisteret for botsfengselet. Jeg lurer på om dette kan være min oldefar boende i Oslo på den tiden. Han er registrert for året 1901.

Mvh

Ørnulf Schømer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botsfengslets arkiv er i RIksarkivet, så vi flytter temaet over dit

vennlig hilsen

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlagt følger kopi av fangekortet til Oscar Rudolf Nilsen, hentet fra arkiv S-1539 Botsfengslet, serie Dbc - Fangekartotek.

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Oscar Rudolf Nilsen.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også et fotografi av Oskar Rudolf Nilsen i Christiania Politikammer, Kriminalavd. Fotografier, Rekke I, Album 7 (1901-1902) fotografi nr. 7042. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også et fotografi av Oskar Rudolf Nilsen i Christiania Politikammer, Kriminalavd. Fotografier, Rekke I, Album 7 (1901-1902) fotografi nr. 7042. Tom

Tusen, tusen millioner takk. Tenk at dette blir de eneste bildene jeg har av han. Fordi det det er definitivt min oldefar - som senere byttet navn til Rudolf Schømer! Kanskje for å slippe unna kreditorer? Kap 21-20 sier meg ikke noe, men finner det vel på google...

Takk og takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.