Gå til innhold
Arkivverket
OrnulfS

Oskar Rudolf Nilsen, fotoregister for botsfengselet.

Recommended Posts

OrnulfS

Hei

Jeg lurer på om jeg kan få noen personalia på Oskar Rudolf Nilsen i fotoregisteret for botsfengselet. Jeg lurer på om dette kan være min oldefar boende i Oslo på den tiden. Han er registrert for året 1901.

Mvh

Ørnulf Schømer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd Halvorsen

Botsfengslets arkiv er i RIksarkivet, så vi flytter temaet over dit

vennlig hilsen

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Vedlagt følger kopi av fangekortet til Oscar Rudolf Nilsen, hentet fra arkiv S-1539 Botsfengslet, serie Dbc - Fangekartotek.

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Oscar Rudolf Nilsen.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Det finnes også et fotografi av Oskar Rudolf Nilsen i Christiania Politikammer, Kriminalavd. Fotografier, Rekke I, Album 7 (1901-1902) fotografi nr. 7042. Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
OrnulfS

Det finnes også et fotografi av Oskar Rudolf Nilsen i Christiania Politikammer, Kriminalavd. Fotografier, Rekke I, Album 7 (1901-1902) fotografi nr. 7042. Tom

Tusen, tusen millioner takk. Tenk at dette blir de eneste bildene jeg har av han. Fordi det det er definitivt min oldefar - som senere byttet navn til Rudolf Schømer! Kanskje for å slippe unna kreditorer? Kap 21-20 sier meg ikke noe, men finner det vel på google...

Takk og takk igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Larsen.

Ørnulf, for meg ser det ut som kap er henvisning til en § og kap nr. Lovbøkene finnes sikkert på nett,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristine Dohn

Det er ikke akkurat noe bilde, men er dette samme person? Hilsen fra Kristine Schømer.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.