Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Olga Brinckmann f. i Bergen i 1894 datter av Ole Tidemann Arentz Brinckmann død 1924,hun er da bosatt i England og gift med en William Willis. Hun bor fortsatt i England i 1942 når moren, Ellen Serene Brinckmann f. Henningsen, dør. Fins det register over utflyttede nordmenn til England. Søker etterkommere etter Olga eller andre i Brinckmannslekten. Mvh Greta Storm Ofteland

Folkeregisteret i Bergen ble opprettet i 1912. Olga Brinchmann var i England allerede før folketellingen 1910, og hun registreres som utflyttet til England på folkeregisterkortet fra 1912, uten at selve datoen for utvandring er tatt med, men siden hun var født i 1894, og derfor bare 16 i 1910, kan det neppe ha skjedd særlig tidligere.

Olga Brinchmann hadde en eldre halvbror Johan Harald Brinchmann, født 1883. Han døde ugift i Bergen 9. september 1963, men skifteretten skriver bare "Ingen kjente arvinger".

Olga hadde søsteren Konstance Kolstad i Oslo, broren Henning Brinchmann i USA, mens søsteren Fredrikke var gift Sørensen, og etterlot seg en sønn Odd. Hun hadde halvsøsken: Marie Brinchmann i Trondheim, Fredrik Brinchmann i USA, Ole Brinchmann i Oslo, Johan Brinchmann i Bergen og Ove Johan Brinchmann i Fana.

Folkeregisteret i Bergen ble opprettet i 1912. Olga Brinchmann var i England allerede før folketellingen 1910, og hun registreres som utflyttet til England på folkeregisterkortet fra 1912, uten at selve datoen for utvandring er tatt med, men siden hun var født i 1894, og derfor bare 16 i 1910, kan det neppe ha skjedd særlig tidligere.

Olga Brinchmann hadde en eldre halvbror Johan Harald Brinchmann, født 1883. Han døde ugift i Bergen 9. september 1963, men skifteretten skriver bare "Ingen kjente arvinger".

Olga hadde søsteren Konstance Kolstad i Oslo, broren Henning Brinchmann i USA, mens søsteren Fredrikke var gift Sørensen, og etterlot seg en sønn Odd. Hun hadde halvsøsken: Marie Brinchmann i Trondheim, Fredrik Brinchmann i USA, Ole Brinchmann i Oslo, Johan Brinchmann i Bergen og Ove Johan Brinchmann i Fana.

Takk for svar.

Har fått svar fra Statsarkivet i Oslo at Constance hadde ingen livsarvinger så dette blir ikke lett. Er på jakt etter bilder av familien og da spesielt moren Ellen f. Henningsen,død 1942, etterkommer etter Gadderslekten i Solund. Så nå er det bare å lete videre.

Med vennlig hilsen

Greta Storm Ofteland

I 1910 ( ref RG14PN27438 RG78PN1571 RD505 SD1 ED2 SN60)hun var en "housemaid" med familien Williamson i Knottingley Yorkshire. Det var en annen Norske Blanche Rasmussen også fra Bergen.

En Olga B Brinchmann giftet seg i 1914 til en William H Miles i Brighton Jun Q vol2b p489

De hadde 4 barn. Du kan bruke free bmd her http://www.freebmd.org.uk/cgi/search.pl

Skrev surname Miles og mother surname Brin*

Hei igjen,

Jeg skull har skrevet FT var 1911 unnskyld.

Jeg tror Olga døde i Croyden i 1977 Jun Q Vol 11 p.1731 Fødsels dato 16 Oct 1891. Uheldigvis alle barn døde før. William F Miles 25 år f. 1915 Steyning d i Lambeth London i 1939, Olga A E Miles f 1917 Steyning d 1934 i Camberwell 16 år, Rowland A O Miles 23 år f 1920 Brighton døde i Lambeth 1944 (navn Roland A O Miles) Winifred G f 1921 og døde i samme år.

Rowland var ugift, men det er mulig at William F giftet seg. Det er en kandidat som giftet seg i Camberwell i 1935, men det er mange med den navn i England. Hans kone hadde etternavn Brown så det er vanskelig å finne ut hvis det paret hadde barn. Hvis du kjøper Olgas dødsattest du kan finner ut hvis det er en av hennes familen er skrevet der.

• 11 måneder senere...

Hallo igjen.

Jeg har dessverre ikke sett meldingene dine før denne uken. Tusen takk skal du ha.  Jeg er fortsatt interessert i ¨finne ut om det er etterkommere etter Olga, men det ser ut som om kontakten mellom henne og slekt i Bergen var liten. Broren Henning Hugo emigrerte til USA, Han har etterkommere som jeg kommer til å kontakte.

Vet du hvordan jeg kan kjøpe dødsattesten til Olga Brinckman?

Med vennlig hilsen

Greta Storm Ofteland

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.