Gå til innhold
Arkivverket

Gårdsnavnet Eppeland i Åmli, Aust-Agder

Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har en slektning, som ca 1700 skal ha bodd på gården/plassen Eppeland i Åmli, Aust-Agder. Er noe kjent om dette stedet? Finnes den omtalt i evt bygdeböker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eppeland er ikke tatt med i Åmli bind 3 Vimsbygd. Jeg mener å ha sett at det også skal finnes et bind 4, men finner det ikke på biblioteket i Kr.sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eppeland er ikke tatt med i Åmli bind 3 Vimsbygd. Jeg mener å ha sett at det også skal finnes et bind 4, men finner det ikke på biblioteket i Kr.sand.

Takk skal du ha, Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eppeland er heller ikke tatt med i Åmli bind IV Øvrebygda, som er kommet ut. Bind V Vestbygda skal bli ferdig til jul. Der vil Eppeland bli omtalt.

Opplysninger om Anne Jørgensdatter og ektemannen hennes på Tveit i Åmli vil komme i bind Vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eppeland er heller ikke tatt med i Åmli bind IV Øvrebygda, som er kommet ut. Bind V Vestbygda skal bli ferdig til jul. Der vil Eppeland bli omtalt.

Opplysninger om Anne Jørgensdatter og ektemannen hennes på Tveit i Åmli vil komme i bind Vi.

Takk for hjelpen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.