Gå til innhold
Arkivverket

Olea Andersdatters sønn Ole

Ragnhild W
 Del

Recommended Posts

Trenger mer tydehjelp.

Har funnet det jeg tror er dåpen til Oleas første barn, men klarer ike å tyde skriften.

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 4 (1792-1805), Kronologisk liste 1804, side 227.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9152&idx_id=9152&uid=ny&idx_side=-230

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603250194.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schyttern Ole Ind: Søn. Forældre: Ole Olsen og Olea And:dtr / Kongshoug, Laagen Engebr: og Poul Olsen ibid: (usikker på om det stoggar her, eller om Brede Olerud på 77 år vart gravlagt, uvanleg å nemne alder på fadrar i alle høve)

I tillegg litt usikker på Schyttern. Kva kan det vera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen. Dette stemmer, jeg søkte på nettet og fant Schyttern i folketelling 1801 for Grue, Hedmark.

Foreldrene ser ut til å bo på Kongshoug, så hvorfor Schyttern står foran navnet Ole lurer jeg på

Takk igjen. Dette stemmer, jeg søkte på nettet og fant Schyttern i folketelling 1801 for Grue, Hedmark.

Foreldrene ser ut til å bo på Kongshoug, så hvorfor Schyttern står foran navnet Ole lurer jeg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innførselen:

Confirmeret Dben hiemmedøbt B: fra Skasberget under Schyttern Ole hmd.Søn. Forældre: Ole Olsen og Olea AndersDtr. Fadd: Johanne ArnesDr. Enger, Olea ChristiansDr. Kongshoug, Haagen Engebr. og Poul Olsen ibid., Brede Olsen Svenbye.

Siden teksten i denne kirkeboka hele tiden går over begge sidene, så kan det være litt vanskelig å følge linjene rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.