Gå til innhold
Arkivverket
Ragnhild W

Olea Andersdatters sønn Ole

Recommended Posts

Ragnhild W

Trenger mer tydehjelp.

Har funnet det jeg tror er dåpen til Oleas første barn, men klarer ike å tyde skriften.

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 4 (1792-1805), Kronologisk liste 1804, side 227.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9152&idx_id=9152&uid=ny&idx_side=-230

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603250194.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Brandsar

Schyttern Ole Ind: Søn. Forældre: Ole Olsen og Olea And:dtr / Kongshoug, Laagen Engebr: og Poul Olsen ibid: (usikker på om det stoggar her, eller om Brede Olerud på 77 år vart gravlagt, uvanleg å nemne alder på fadrar i alle høve)

I tillegg litt usikker på Schyttern. Kva kan det vera?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ragnhild W

Takk for svar. Tror nok at Brede Olerud ble gravlagt.

Hva Schyttern betyr skulle jeg også likt å vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ragnhild W

Takk igjen. Dette stemmer, jeg søkte på nettet og fant Schyttern i folketelling 1801 for Grue, Hedmark.

Foreldrene ser ut til å bo på Kongshoug, så hvorfor Schyttern står foran navnet Ole lurer jeg på

Takk igjen. Dette stemmer, jeg søkte på nettet og fant Schyttern i folketelling 1801 for Grue, Hedmark.

Foreldrene ser ut til å bo på Kongshoug, så hvorfor Schyttern står foran navnet Ole lurer jeg på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Hele innførselen:

Confirmeret Dben hiemmedøbt B: fra Skasberget under Schyttern Ole hmd.Søn. Forældre: Ole Olsen og Olea AndersDtr. Fadd: Johanne ArnesDr. Enger, Olea ChristiansDr. Kongshoug, Haagen Engebr. og Poul Olsen ibid., Brede Olsen Svenbye.

Siden teksten i denne kirkeboka hele tiden går over begge sidene, så kan det være litt vanskelig å følge linjene rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Brandsar

Tusen takk, Else, det var noko som skurra her, men eg såg ikkje kva!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ragnhild W

Takk, takk for svaret. Dette ga mening, da fars bosted ved vielse er Skasberget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.