Gå til innhold
Arkivverket
Rune Thorstensen

Hjelp til oppslag i Bygdebok for Rygge, Østfold bind I, gårder og slekter.

Recommended Posts

Rune Thorstensen

Jeg skulle gjerne hatt hjelp til et oppslag i nevnte bok under gårdene Fæste. Jeg er på jakt etter opphavet til Frantz Fæster, født rundt 1760, trolig i Mosse området. En av teorien går ut på at han tok navnet Fæster nettopp fra gården Fæste i Rygge.

Her er lenke til debatten om Frantz Fæster ca 1760-1801.

http://forum.arkivverket.no/topic/186233-hvem-var-frantz-fcster-39-aar-gammel-i-moss-oestfold-1801/

Jeg har altså behov for å få vite om noen av eierne/brukerne av Fæste i andre halvdel av 1700 tallet hadde en sønn Frantz født rundt 1760.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Jeg fant ikke noe som passer, men det er best du ser selv. Jeg har skannet inn 5 sider om Feste fra bygdeboka og sender dem til deg på epostadressen jeg fant i en annen av Fæster-trådene.

(Lettere å lese om du laster ned bildene på din maskin, enn i Sky Drive.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen Anne-Lise. Han er ikke enkel denne karen.

Da har jeg sett gjennom de aktuelle sidene vedr Fæste gårdene og kan i likhet med Anne-Lise ikke se noen Frantz nevnt som barn av eiere/brukere eller husmenn. Da begynner det å bli vanskelig å identifisere denne Fæster karen. Fikk han Fæster navnet fra far eller mor, eller har han tatt navnet fordi han på en eller annen måte har vært knyttet til Fæste gårdene i Rygge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.