Tor Kvien Skrevet August 15, 2013 Del Skrevet August 15, 2013 Personen på bildet er norsk og fra Tønsbergtraktene, men spørsmålet er om noen kjenner til klesdrakten han har på seg? Jeg syns ikke at den likner på folkedrakter som jeg kjenner til. Jeg fikk bildet og forespørsel fra en bekjent i utlandet som trodde det var en norsk folkedrakt, og personen på bildet skal angivelig ha en tilknytning til skog-finnene på Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda Wathne Skrevet August 16, 2013 Del Skrevet August 16, 2013 Jeg synes det ser ut som et kostyme. Dans, teater? Drakten minner en del om påkledningen til en matador/toreador, men lua blir jo feil, så det er vel noe annet han skal forestille. Mvh Linda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Oddløkken Skrevet August 16, 2013 Del Skrevet August 16, 2013 Ser litt sydlandsk ut! Balkan eller området der? Men der brukes det kanskje ikke slike duskeluer? Kanskje litt om hvordan skogfinner kledde seg her: http://old.glomdalsmuseet.no/skogfinner/Skogfinner.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Kvien Skrevet August 18, 2013 Forfatter Del Skrevet August 18, 2013 Takk for svar. Jeg har vært inne på begge nevnte teorier, at det kunne være et antrekk fra øst, eller et sceneantrekk. Så vidt jeg vet var ikke personen knyttet til teater e.l., men vi kan vel slå fast et antrekket hverken er folkedrakt fra Norge eller skogfinn-antrekk. Eventuelle andre teorier mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TangenTorunn Skrevet August 18, 2013 Del Skrevet August 18, 2013 For et artig bilde! Antrekket er klart inspirert av/fra Østen. Orientalsk. Flammesluker... Bilde fra en kostymefest? Utkledning har jo stadig vært populært, også blant voksne. I alle lag av befolkningen... som hadde råd til flere antrekk. Håper at du finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå