Gå til innhold
Arkivverket

Skiftebehandlingen etter prostinne Marthe Bull (1795-1856) i Brunlanes


Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Marthe Bull (født Iversen 1795), enke etter prost Jacob Bull (1784-1850), døde 1. mars 1856 på «Aldershvile» (Gumserød) i Brunlanes og ble gravlagt ved Tanum kirke den 9. mars samme år. Ifølge anmeldte dødsfall for lensmannen i Brunlanes skulle boet registreres:

 

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Brunlanes lensmann, Dødsfallsprotokoll (SAKO/A-535/H/Ha/L0001/0001), 1838-1856, oppb: Statsarkivet i Kongsberg.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/55366/46/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk10101301041047.jpg

 

Hverken skifteregistrerings, -behandlings, eller -utlodningsprotokoller for den aktuelle tiden ligger, så vidt jeg kan se, foreløpig online.

 

Jeg skulle veldig gjerne ha en kopi av skiftebehandlingen fra de nevnte protokollseriene, spesielt er det arvingene jeg er interessert i. Siden paret var barnløst antar jeg at det enten vil foreligge et testament til fordel for én eller flere personer, eller at boets arvinger vil være ektefellenes søsken med etterkommere, noe som er svært interessant for meg siden jeg stammer fra en av Marthes søstre.

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

Med vennlige hilsen

Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Marius Hellerud

 

Vi har funnet skiftbehandlingen etter Martha og Jacob Bull i protokollene du spør etter. Hvis du ønsker kopier kan du sende e-post til sakongsberg@arkivverket.no eller fyller ut kontaktskjema på våre nettsider, hvor du også oppgir din postadresse. Vi gjør oppmerksom på at det koster 4 kr pr. kopi + porto. Alternativt kan du ta med kamera og besøke oss på lesesalen vår og ta fotografier av materialet.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.