Gå til innhold
Arkivverket
Kjell Arne Brudvik

[LØST] Kongens fortjenestemedalje

Recommended Posts

Kjell Arne Brudvik

Hei,

Både min oldefar Ludvig Johan Eriksen Brudvik (f. 21.06.1904) og min tipp-oldefar (hans far) Erik Olsen Brudvik (f. 14.02.1874) mottok Kongens fortjenestemedalje. Ludvig fikk i gull (01.07.1971), mens hans far fikk sølv (01.07.1948). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter.

Håper på et hyggelig svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Søknad om tildeling av Kongens fortjenstmedalje skal stiles til Hans Majestet Kongen og sendes gjennom Fylkesmannen. Søknad om tildeling bør sendes i nær tilknytning til avslutning på den aktiviteten som skal påskjønnes. Søknadene er arkivert av Kongens administrasjon. Det vil også i Fylkesmannsarkivene finnes opplysninger om tildelingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik

Ja, jeg var i kontakt med slottet; og deres svar var da at;

Hei,

Søknadene fra dette tidsrom befinner seg i Riksarkivet i Oslo. En henvendelse dit, vil muligens gi deg svar på dine spørsmål.

Med vennlig hilsen

B. W.

Seniorsekretær

Tel. 22 xx xx xx

DET KONGELIGE HOFF

Ordenskanselliet

Det kongelige slott, 0010 Oslo

Tel. 22 04 87 00

www.kongehuset.no

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor jeg må henvende meg for å få kontakt med korrekt person på fylkesmannsarkivene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Dersom det gjelder Hordaland, ligger materialet om tildelinger gjennom Fylkesmannen fra 1948 og 1971 ved Statsarkivet i Bergen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Vedlagt følger kopi av dokumentasjon av tildeling av Kongens fortjenstmedalje i sølv for Erik Brudvik i 1948, og i gull for Ludvig Brudvik i 1971, hentet fra arkiv S-3707 Det Kongelige Slott, Hoffetaten, serie Dd - Hoffsjefens dokumenter, eske 12, journalnr. 466/1948, og serie De - Hoffsjefens dokumenter, eske 66, journalnr. 378/1971.

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Erik Brudvik.pdf

Ludvig Brudvik.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik

Hjertelig takk, dette er fantastisk bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
per aase andresen

hei Kjell Arne.

Veldig kjekt å bli oppdatert på Brudvik-familien sine utmerkelser.

mvh

Per Aase A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.