Gå til innhold
Arkivverket
Rune Thorstensen

Dødsmelding/skifte i Fana 1898 etter Alette Jonsdtr. på Fanekroken.

Recommended Posts

Rune Thorstensen

Alette/Alithe Jonsdtr. døde på Fanekroken 07.11.1898. Hun var da gift med Rasmus Konradsen og hadde så vidt jeg vet tre barn med ham. Hun hadde tidligere vært gift med bror til Rasmus, Hans Konradsen som døde i 1860. De hadde 5 barn sammen etter hva jeg har funnet.

Men jeg har problemer med å finne noen av disse barna igjen. Kan jeg få opplyst hvem som er nevnt i dødsmeldingen/skifte etter henne, gjerne med bosted og evt. ektemenn til jentene om dette er opplyst.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=32&filnamn=FANA1878&gardpostnr=823&merk=823#ovre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Boet ble registrert. Det nevnes fire barn fra første og to fra andre ekteskap. To av sønnene og den ene datteren fra første ekteskap var døde før moren, men hadde etterkommere. Her er kopier fra registreringsforretningen:

post-286-0-11489800-1379414538_thumb.jpg

post-286-0-45813300-1379414545_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen og ikke minst henvisningen til registreringsforretningen. Jeg har kopiert bildene og lagt dem inn i slektsprogrammet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.