Gå til innhold
Arkivverket
Marie Leir

Hvem kan jeg sende dette til?

Recommended Posts

Marie Leir

Hei :)

Vet dere hvem jeg skal sende dette? :)

Hei!

Både min oldefar Alfred Lillebo (f. 20.10.1880) og min tipp-oldefar (hans far) John Lillebo (f.27.01.1846) Alfred mottok Kongens fortjenestemedalje den (01.07.1952), mens hans far fikk den (01.07.1924). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter. Jeg vet ikke hvilken medalje de fikk om det var i gull eller i sølv. Begge bosatt i Kistrand.

Hilsen Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

ok, Tusen takk :)

Hva har du send meg? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Sandberg

Vet det også skal ligge noe under Kongehuset.no, men det kan være at det er av nyere dato. Min far, som fikk Kongens fortjenstemedalje i gull i 1974, er ihvertfall registrert der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Hei Kari :)

Jeg vet hva du mener. Jeg finner min oldefar og tippoldefar der. Jeg vet ikke om e fikk i sølv eller gull. Jeg er interesert å se dokument fra Det. Jeg vet heller ikke hvem som foreslo dem til å få kongens fortjenestemedaljen?

Hilsen Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Sandberg

Det er ingen i slekten som har diplomet som følger med medaljen da ?

Når det gjelder forslagsstiller, kunne du kanskje sende en mail dit og høre. Det opplyses ikke om det på diplomet jeg sitter på ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok, hvem skulle jeg sende meling til så du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Sandberg

Jeg tenkte det kanskje var en epostadresse der du fant opplysningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Opplysning, hvilken opplysning? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Sandberg

Opplysingen om tildelingen til din oldefar og tippoldefar. Går ut ifra at det var på kongehuset.no, og da tenkte jeg det muligens var en kontaktadresse der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Lene Hagen

Jeg spurte slottet for mange år siden, vedr min oldefars fortjenestemedalje. Etter kort tid fikk jeg et hyggelig brev i posten, med alle papirer de hadde om han sånn som: søknadene fra de som ønsket han skulle få medaljen, avisutklipp, min oldefars takkebrev tilbake til kongen. Virkelig moro å få. Min oldefar ble tildelt kongens fortjenestemedalje i sølv i 1931, og jeg tok kontakt med slottet i ca 1998-2002. Jeg vet ikke om slottet fortsatt sitter på det eller om det er overført til noe arkiv, men ville bare si at det finnes mye tilgjengelig om den som er tildelt en slik medalje. Tror jeg ville begynnt med å spørre slottet. Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok, tusen rakk for tipset. Hvor skal jeg sende det til slotte. Skal jeg sende til det kongelige hoff. Anne Lene sende du brev eller e-post til slottet? ;)

Hei Kari ;)

Det er en adresse der men jeg vet ikke hvor på slottet jeg skal sende det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Lene Hagen

Den gang sendte jeg brev. Jeg var ikke like inni det med e-mail da. Du finner en adresse tenker jeg på hjemmesiden. Send til den adressen du. Tror nok de videreformidler til rette person. Det var iallefall utrolig stor hjelpsomhet den gang jeg spurte, rask hjelp og. Veldig moro med den sendingen som da kom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok, det står 3 alternativ som jeg kan sende til:

1 Hils til kongefamilien

2 Generelle henvendelser til det kongelige hoff

3 innspill til og spørsmål om nettsiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Lene Hagen

Tror jeg ville tatt alternativ nr 2 der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok, det synes jeg å. Kan jeg skrive denne meldingen til slottet?

Både min oldefar Alfred Lillebo (f. 20.10.1880) og min tipp-oldefar (hans far) John Lillebo (f.27.01.1846) Alfred mottok Kongens fortjenestemedalje den (01.07.1952), mens hans far fikk den (01.07.1924). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter. Jeg vet ikke hvilken medalje de fikk om det var i gull eller i sølv. Begge bosatt i Kistrand. Hva synes du om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Lene Hagen

Det synes jeg høres helt greit ut. Håper du får et positivt svar. Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Tusen takk skal sende det i dag ;)

Hilsen Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Nå har jeg send det ;)

Når jeg sende det fikk jeg dette tilbake.

Takk for din henvendelse!

Vi takker for henvendelsen til Det kongelige hoff. Alle henvendelser blir lest, men på grunn av det store antallet meldinger vi mottar, kan dessverre ikke alle besvares. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok. Jeg får gi dem litt tid Mener. Ringe til Slottet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Lene Hagen

Ja, det tror jeg fint du kan. Se på hjemmesiden deres. Absolutt siste linje på siden, så står det: kontakt, og der ligger det telefonnummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Leir

Ok, hvis ikke de svarer ringer jeg dit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.