Gå til innhold
Nasjonalarkivet

LØST Giftemål 22/6-1817 Kristinehamn Sverige.

Recommended Posts

Hei . Er det en av Sverigeekspertene som har mulighet til å bekrefte en vigsel mellom Peter Andersson/Åstbom f 20/121797 Mangskog og Anna Pedersdatter/Blomström f 12/2-1792. I følge de opplysningene jeg har fått ( ikke hentet fra Husforhør antagelig familysearch ) ble de gift i Kristinehamn 22/6-1817.

Finnes det mulighet for å legge ut bilde fra kirkeboken er det flott.

Mvh Inger F

Hei!

I kirkebok viede i Kristinehamn 1784-1824 (EI:3) s. 166/167 som er 1817 fant jeg ikke dette paret.

Denne vielsebok inneholder også viede i Warnum,og på s. 168 fant jeg viet 22/6 1817 dräng Petter Andersson og Maria Olsdtr. Dette er nok ikke rett par.Ingen andre som passer.

I husforhør Kristinehamn 1816-1820 som har personregister, finner jeg ingen Peter Andersson som passer på alder,heller ingen Åstbom.

Legger inn utklipp av den vielsen jeg fant.

Jeg finner ingen Peter født i Mangskog 20/12 1797.Er du sikker på fødested eller dato/år?

Finner en Petter f. i Brunskog samme dato med far Anders Ersson Heter..En kandidat?

Hilsen Kari

Hei igjen!

I husforhøret i Mangskog der jeg fant de seinere,står hun født i Brunskog,kanskje derfor de ble viet der.

Han står født i Morianfors,det stemmer med bosted ved dåp til han jeg fant f. i Brunskog.

Mulig begge var derfra??

Hilsen Kari

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.