Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Tor-Erik Jule Lian

Tyding av kommentar ved dåp 1889 Inderøy

Recommended Posts

Tor-Erik Jule Lian

Hei,

Kan noen hjelpe meg med å tyde kommentaren under dåp nr. 35 Ole Ludvig?

Jeg leser: "Opgivet af Moderen, hendes 1st leiermaal, hans 2 se 10/89. Muligens hans 3.." Så blir jeg litt usikker. Står det "nemlig etter sigende et i Skogn da han ?????". Her stopper det for meg.

Det kan her legges til at barnefaren i dette tilfellet er far til både barn 10, 35 og 38 i året 1889.

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Sakshaug i Inderøy, Ministerialbok nr. 730A10 (1879-1914), Fødte og døpte 1889, side 69.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=715&idx_id=715&uid=ny&idx_side=-76

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060210030195.jpg

På forhånd takk.

Else B. Rustad

Opgivet af Moderen, hendes 1ste Lejermaal; hans 2det, se Md.kj. 10/89: muligens hans 3die nemlig efter Sigende et i Skogn, da han exercerte Rekrut, hvilket Barn skal være dødf. - Paa Snertingplads er hun hos sin Moder og Stedfader, hun var uægte født.

Remi

Opgivet af Moderen, hendes 1ste Leiermaal, hans 2det. Se Md. kj. 10/89. Muligens hans 3die nemlig efter Sigende et i Skogn, da han ......... Rekrut, hvilket Barn skal være dødt. Paa Snertingplads er hun hos sin Moder og Stedfader, hun var uægte født.

Tor-Erik Jule Lian

Tusen takk for god hjelp! Dette begynner å bli komplisert med hensyn til antallet mødre og barn i denne saken.