Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding eller evt skifte etter ektepar i Kvam i Gudbrandsdalen.

Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg skulle gjerne funnet ut om det finnes dødsfallsmelding, eller evt skifte etter ekteparet Hans Olsen Berget/Myhren og kona Tora Pedersdtr.

De bodde i Kvam i Nord-Fron, jeg legger ved linker til dødsfallinnførslene i kirkeboka.

Tora født i 1821, går bort først. 28.3.1898

Hans født i 1825 går bort 4.10.1908

Jeg håper det finnes noe i dødsfallmeldinger etter disse to som kan fortelle hvor datteren Pauline Otilia ble av. Hun var født i Heidal i 1862 før familien flytta til Kvam. Siste spor etter henne er i Folldal i 1881 da hun gifter seg.

Mvh Anders Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi siterer fra boka "Utvandrerhistorie fra Folldal" av Vidar Støen (ISBN 82-996243-0-4) : "Peder Oleson Sæter, f. 4.6.1851, reiste 16.6.1882 fra Christiania med S/S Rollo til La Crosse, Wis. på forhåndsbetalt billett. Peder ble g. 12.4.1881 m. Pauline Otilie Hansd. Berget, f. 30.3.1862, fra Fron".

Vi har også gjort oppslag i dødsfallsmeldingene fra Mellom-Gudbrandsdal sorenskriverembete. Ved Toras dødsdfall er ikke opplyst noe om arvinger. Ved Hans Olsen Myrens dødsfall 04.10.1908 opplyses følgende: "Efterlater sig en datter Tora, gift med Hans Torsen Iverstuen - ant. utvandret til Amerika".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.