Gå til innhold
Arkivverket
Svenn Ruskedal

Konfirmasjon i Borge 1822, hvor födt/döpt ?

Recommended Posts

Svenn Ruskedal

Da jeg har vert behjelpelig i en annen persons etterlysning her i forumet, så tar jeg mig friheten og be om hjelp av dere eksperter med tydning av döpested i konfirmasjonen til "Carl Simonsen Näs" nr.11 : http://www.arkivverk...y&idx_side=-232

Takker på forhand :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg leser det "døbt i Lyse Kirke i Sver. 1807".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal

Takker "YNGVE" :) da var det som jeg og "KARI" trodde her : http://forum.arkivve...-oestfold-1822/

Hmm, men döpt 1807 ??, finner han ikke i "Lyse kyrka" det året heller :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

Hei Svehn, har du prøvd året 1804? - sammenlign tallene 7 og 4 ellers på samme side, det kan være en mulighet for at det er det som står.

Edit: ser nå at det er undersøkt i hovedtråden. Et annet skudd i blinde er Lycke socken, som kan ha blitt skrevet Lyche (med lang "h").

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal

Takk for tipset "ESPEN" :) og jeg har sjekket "Lyche" kirkebok under dåp i tiden 1804 - 1807, og det finnes ca.5 st. "Carl", men ingen med far "Simon".

Og der i blandt en uekte födt 1806, med ingen far oppfört.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.