Gå til innhold
Arkivverket
Anette S. Clausen

Oppdatert! Skannet materiale i Digitalarkivet utilgjengelig

Recommended Posts

Anette S. Clausen

Serveren til Digitalarkivet som inneholder alle de digitale bildene til kirkebøker, pantebøker, skifter, mm. har takket for seg. Vi må få på plass en ny server, men det blir fredag kveld før alt er på plass på den nye serveren. I mellomtiden prøver vi å reparere den utslitte serveren med en ny strømforsyning. Hvis det er det som skal til så har vi tjenestene oppe igjen i løpet av dagen.

Vi beklager til dere alle sammen for nedetiden. Vi vet at det vil være svært uheldig for mange av dere, men det arbeides så fort som mulig med å få på plass en ny server og trøsten får være at den vil være stabil og fungere godt.

Jeg kommer tilbake med mer informasjon så snart jeg vet noe mer.

Endret av Anette S. Clausen - Digitalarkivet
Ny informasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn K Nilssen

Bra :)

Den har oppført seg merkelig/dårlig i det siste, så forhåpentligvis vil ny server gjøre livet enklere igjen? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are S. Gustavsen

Anette,

Takk for informasjon. Jeg var litt i stuss om det var den transatlantiske forbindelse som sviktet, men nå er jeg en smule beroliget. Håper ikke noe av kildematerialet må skannes på nytt (back-up er jo greit å ha).

Dette blir nesten litt som verden var før høsten 2005 inntil ny server er på plass igjen. Hvordan var det nå egentlig vi forsket før vi fikk digitalt tilgjengelig kilder mon tro? Skal se vi må belage oss på et eller flere fysiske arkivbesøk.:-)

Om noe rekker å komme på plass innen helgen, så håper jeg det blir kirkebøkene først.

Vennlig hilsen

Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Det er kun selve maskinen som er brutt sammen. Innholdet, dvs. de digitale bildene, er intakt og venter bare på å komme seg ut på nettsidene igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Merete Bruvik

Vi er oppe igjen med det skannede materialet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne Polden

Yipppiiiiii :D :D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

Denne tråden er vel utdatert og kan godt fjernes nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Merete Bruvik

Vi fjerner ikke tråder selv om en sak er avsluttet. Debattforumet fungere også som et arkiv (dette er jo arkivverket!), og både vi i arkivverket og publikum har da anledning til å se at vi hadde dette problemet nå, og hvis det oppstår et tilsvarende problem seinere kan både vi og dere ha nytte av akkurat den informasjonen. Ikke minst hvis dette til stadighet gjentar seg, har dere lett tilgang til dokumentasjon om akkurat det, og med stor rett klage på at dette er for dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

Men behøver den å være "klistret"?

Edit: Tusen takk!

Endret av Espen Tjernshaugen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.