Gå til innhold
Arkivverket
Kathe Røed

hjelp til tyding i Aker 1838

Recommended Posts

Kathe Røed

Gunhild Larsdatter f. på Herslett i Eidberg i 1917 gifter seg i Aker krk. den 28.12.1838 med Ole Erichsen (tror jeg) Er det noen som kan hjelpe meg å tyde forlovererklæringen som står nederst på venstre side? Det kan se ut for meg som om det er skrevet Edsberg der, men jeg trenger sterkere briller.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7715&idx_id=7715&uid=ny&idx_side=-71

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061109040296.jpg

På forhånd takk-

og med vennlig hilsen

Kathe T. Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Lyses til Ægteskab for Ungkarl Ole Eriksen Skøiens-eie og Pige Gunild Larsdatter Breskebye. Han er født paa Frogner-eie den 29de Marts, døbt 28 April 1816, conf. den 10(?) April 1831 F.Sl. Erich Hansen, har en Tid været i Edsberg og har Attest derfra af 31 Decbr 1836 for at han ikke der er gift. Hun er født i Edsberg, døbt 10 August 1817 conf. 16 post Trin. 1832, F. Sl. Lars Pedersen har Attest af 18 Juni 1838. Forlovere vare Berger Pedersen Breskeby, Lars Pedersen Skøien-eie B. med i. P.

I margen til høyre:

Viede den 28de Decbr 38.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Tusen takk Else - da er det riktig jente!

Vet du hva B. med i.P. betyr?

(Nederste linje)

Mvh Kathe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Begge med iholdt penn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Hva du kan!!!!! Tusen takk - og mvh Kathe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.