Gå til innhold
Arkivverket
Åse Anna

Regler for siden?

Recommended Posts

Åse Anna

Jeg har lagt inn samme spørsmål DISNorges slektsforum og også på dette forum.- uten å opplyse om det. Er det galt? Virker slik - og i så fall greit nok Noen ganger kan det vel være nyttig å gjøre dette men da med opplysning om at det ligger i begge fora?Mvh Åse Anna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

Det er vel ingen regel om det, men kanskje litt folkeskikk? Det er nokså trasigt å bruke tid på å hjelpe nokon som alt har fått svar på spørsmålet i eit anna forum... Det er ikkje sikkert "vi" gidd å hjelpe deg neste gong.

Dersom du lagar ei lenkje frå spørsmålet i det eine forumet til spørsmålet i det andre forumet, og omvendt, kan vi sjekke om nokon alt har hjelpt deg. Då er det ok å ha same spørsmålet fleire stadar (ikkje for mange...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åse Anna

Det er vel ingen regel om det, men kanskje litt folkeskikk? Det er nokså trasigt å bruke tid på å hjelpe nokon som alt har fått svar på spørsmålet i eit anna forum... Det er ikkje sikkert "vi" gidd å hjelpe deg neste gong.

Dersom du lagar ei lenkje frå spørsmålet i det eine forumet til spørsmålet i det andre forumet, og omvendt, kan vi sjekke om nokon alt har hjelpt deg. Då er det ok å ha same spørsmålet fleire stadar (ikkje for mange...).

Tussen takk for klokt og godt svar.. Det kjennes rart at begge innleggene mine er gjort "bleke" - altså ikke aktive på begge sidene. Hadde vært ok å fått en .mer direkte korreks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Det er bare hos deg de er bleke, og de er bleke inntil det kommer nye innlegg på samme tema.

Det at de er bleke, er altså ikke noen korreks. Sånn er det hos oss alle, på alle emner som vi er inne på.

Hvis det har kommet et nytt innlegg neste gang du går inn, vil du se at teksten igjen har blitt halvfet.

Dette er en grei ordning som gjør at vi slipper å bruke unødvendig tid på å sjekke emner som det ikke har skjedd noe nytt på siden sist vi var inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åse Anna

Det er bare hos deg de er bleke, og de er bleke inntil det kommer nye innlegg på samme tema.

Det at de er bleke, er altså ikke noen korreks. Sånn er det hos oss alle, på alle emner som vi er inne på.

Hvis det har kommet et nytt innlegg neste gang du går inn, vil du se at teksten igjen har blitt halvfet.

Dette er en grei ordning som gjør at vi slipper å bruke unødvendig tid på å sjekke emner som det ikke har skjedd noe nytt på siden sist vi var inne.

Men et er ffortsatt blekt eter ditt innlegg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Så fort du har vært inne på emnet, blir det bleket ned. Men jeg tror nok at det var halvfete typer på dette emnet før du åpnet det?

Dette emnet (ditt emne) var halvfett hos meg før jeg åpnet det nå (fordi du hadde skrevet et nytt innlegg), men nå vil det igjen være bleket (hos meg).

Uansett ligger det ingen korreks i dette, for det skjer automatisk. Det er ingen som gjør dette manuelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.