Gå til innhold
Arkivverket
Liv Birgit Christensen

Nils Hansen fra Brattlia Nordre, soldat

Recommended Posts

Liv Birgit Christensen

Niels Hansen født i 1769, er i 1801 oppgitt som underoffiser, ugift, 32 år gammel bosatt på Winger/Vinjar. Han er sønn av Hans Nilsen Brattlia nordre og Ingeborg Nilsdatter Øystad. I følge "Tollere gjennom 300 år" ble han ansatt i Tollvesenet i 1810 som tollbetjent. Hvor kan jeg finne ut om hva slags "militærtjeneste" han hadde og hvor han var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Harald Haug

Geografisk plassering av Brattlia nordre (f.eks. sogn, prestegjeld, kommune, fylke) ville være en stor fordel å oppgi hvis du ønsker hjelp. Og så tror jeg at de krever fullt navn på innsender her på forumet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liv Birgit Christensen

Beklager at jeg ikke har plassert stedet, det er i Nordre Land i Oppland. Og mitt navn er Liv Christensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Harald Haug

Har du prøvd et av bindene i "Boka om Land"? Det er ganske mange av dem, men jeg tror at hele området er dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liv Birgit Christensen

Ja, jeg har lest det som står der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.