Gå til innhold
Arkivverket

Mads Pederson Kinserdal (1735-?1768) - frå Hafslo til Årdal - frå Årdal til Bergen - lagnad til huslyden?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei oppfølgjing og dels oppdatering av tema #18126 i det gamle Brukarforum (http://forum.arkivverket.no/topic/103868-18126-mads-pederson-f-i-hafslo-1735-til-aardal-og-kanskje-kongsberg-gruvearbeidar/page__p__854812__hl__+mads%20+%F8yane#entry854812)

 

~~~~~

 

Mads Pederson (Kinserdal), døypt i Hafslo 25.4.1735, gifte seg i Hafslo 6.11.1757 med Anna Eriksdotter (Bjørkeneset), døypt 11.11.1730. Mads og Anna flytte straks til Årdal, men var ikkje i Årdal ved ekstraskatten i 1762 og var då truleg alt flytte til Bergen.

 

##### (seinare lagnad og dødsfslli deira? - ein Mads Pedersen ”af hospitalet” vart gravlagd på St. Jørgen i Bergen 17.12.1768 - KAN ha vore "vår" Mads!?)

 

Me kjenner til tre born etter dei:

 

a. Peder Madson, fødd i Årdal 10.10.1757, var busett i Bergen i 1805, men er ikkje å sjå i Undersøkingskommisjonen sine lister frå 1804.

 

##### (lagnaden hans? - ein daglønnar Peder Madsen Dal (frå Kinserdal??) gifte eg i Nykyrkja i Bergen 16.10.1791 med enkja Anna Andersdotter. Dette parfolket fekk minst ei dotter i lag (men er ikkje å sjå i Bergen 1801!):

 

++ Anna Magdalena Dahl, fødd i Nykyrkja i Bergen 21.2.1793 - gifte seg i Nykyrkja 12.7.1829 med enkjemann Lars Axelsen Andersen, fødd i Bergen 1778)

 

b. Martha Madsdotter, fødd i Årdal 23.9.1759, må vera avlidi før 1805.

 

##### (lagnaden hennar?)

 

c. Gjertrud Madsdotter, fødd kring 1762(?), uvisst kvar, var busett i Bergen i 1805, truleg ugift.

 

##### (lagnaden hennar? - dersom Gjertrud hadde vore gift i 1805, ville nok det ha vore sagt i skiftet etter grandonkelen i Årdal som døydde det året)

 

~~~~~

 

I dei siste innleggi i det gamle emnet frå det gamle Brukarforum skriv Egil Russøy om ei Gjertrud Cecilie Madsdotter som var fødd kring 1761 og som var gift i Bergen med ein matros Lars Johnsen. MEN, ei Gjertrud Cecilie Madsdotter vart døypt i Bergen 26.12.1760 som dotter av ein Mads Wermundsen og kona Martha Endresdotter, so dette er nok ei anna Gjertrud...

 

Elles ser eg det er ein borgar Peder (smedmeister) Peder Dahl som i 1815 bur i 4. rode nr. 17, mellom 48 og 63 år gamal (http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=44&filnamn=berg1815&gardpostnr=1849&merk=1849#ovre). Alderen høver godt, men han er på same adresse i 1801, og då heiter han Peder Pederson Dahl og har ei anna kone... Han er det altso IKKJE!

 

Kvar i all verdi var Anna Magdalena og foreldri hennar i 1801?

 

Eg står med andre ord ganske so "fast" når det gjeld lagnaden til denne huslyden!! Alle gode tips vert mottekne med stor takksemd og opne armar!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederst på venstre side her: : Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. A 11 (1816-1821), Fødte og døpte 1821, side 147.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8725&idx_id=8725&uid=ny&idx_side=-152

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070416630061.jpg

 

Regner med at du har denne fra før, men legger det inn med spørsmål om dette er din Anna Magdelene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel samme paret som Grethe fant som får disse barna:

Hans Dirich Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 23 September 1823 christening: 3 October 1823 NYKIRKEN,BERGEN,HORDALAND,NORWAY

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Malene Dahl

 

Herman Frederik Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 1 October 1824 christening: 10 October 1824 NYKIRKEN,BERGEN,HORDALAND,NORWAY

  • father: Johan Ernst Jeremiassen
  • mother: Anne Magdalene Dahl

Maren Magdalene Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 20 September 1825 christening: 16 October 1825 NYKIRKEN,BERGEN,HORDALAND,NORWAY

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Malene Dahl

Ole Bornaes Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 18 December 1829 christening: 3 January 1830 NYKIRKEN,BERGEN,HORDALAND,NORWAY

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Magdalene Dahl

 

Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 1828 NYKIRKEN,BERGEN,HORDALAND,NORWAY death: 25 November 1828

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Magdalene

 

Agnethe Johansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 20 December 1830 christening: 9 January 1831 DOMKIRKEN, BERGEN, HORDALAND, NORWAY residence: 1830 Bergen, Bergen, Norway

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anna Magdalene Dahl

 

Michael Johan Ernstsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 29 March 1835 Korskirken, Bergen, Bergen, Norway residence: Bergen, Bergen, Norway

  • father: Johan Ernst Jeremiassen
  • mother: Ane Magdalene Jeremiassen

 

Johan Ernst Johan Ernstsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 26 August 1838 Korskirken, Bergen, Bergen, Norway residence: Bergen, Bergen, Norway

  • father: Johan Ernst Jeremiassen
  • mother: Ane Magdalene Dahl

 

Anton Martin Johan Ernstsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 15 September 1840 christening: 8 November 1840 KORSKIRKEN, BERGEN, HORDALAND, NORWAY residence: 1840 Bergen, Hordaland, Norway

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Magdalene Dahl

 

Mathilde Margrethe Johan Ernstsdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 18 April 1842 christening: 3 July 1842 KORSKIRKEN, BERGEN, HORDALAND, NORWAY residence: 1842 Bergen, Hordaland, Norway

  • father: Johan Ernst Jeremiasen
  • mother: Anne Magdalene Jeremiasen

VIELSE: Anna Magdalena Dahl

Norway, Marriages, 1660-1926 birth: 1800 marriage: 29 October 1820 Bergen, Bergen, Norway

  • spouse: Johan Ernst Jeremiasen

Dette må være en annen Anne Magdalene Dahl.

 

 

 

 

 

 

Her er vel den Lars mener: Anne Malene Dahl

Norway, Marriages, 1660-1926 birth: 1793 marriage: 12 July 1829 Bergen, Bergen, Norway

  • father: Peder Madsen Dahl
  • spouse: Lars Axel Andersen
  • other: Anders Larsen

 

Ernst Petter Larsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 18 October 1829 Bergen, Bergen, Norway residence: Bergen, Bergen, Norway

  • father: Lars Andersen
  • mother: Ane Malene Dahl

 

Hans Peter Eliasen Lund Larsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 9 October 1831 Bergen, Bergen, Norway residence: Bergen, Bergen, Norway

  • father: Lars Andersen
  • mother: Ane Malene Dahl

Frantz Carl Nielsen Larsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 8 September 1833 DOMKIRKEN, BERGEN, HORDALAND, NORWAY

  • father: Lars Andersen
  • mother: Anna Magdalena Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Ann-Mary for spennande innlegg!

 

Jau, ingen tvil om at me har med to ulike Anna Ma(gda)lena DAHL å gjera, og ho som gifte seg med Johan Ernst Jeremiassen berre MÅ vera ei heilt anna... "Vår" Anna Ma(gda)lena DAHL gifte seg med enkjemannen Lars Axelsen Andersen og fekk dei tre gutane som Ann-Mary nemner!

 

MEN, problemi gjeld i første rekkje foreldri til denne Anna Ma(dga)lena Dahl. Peder Madson Dahl og kona Anna, og likens søsteri hans, Gjertrud, for ikkje å gløyma besteforeldri! Dei kan då ikkje berre forsvinna "i lause lufti"? Peder og Gjertrud levde gjennom 1801, og var dei ikkje i sjølve Bergen, kan dei ikkje ha vore langt unna!

 

Eg takkar på ny for alle positive innspel!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Av ein eller annan grunn er innleiingsinnlegget i dette emnet vorte "amputert" (lurer på korleis dette kan ha skjedd?), og eg legg difor inn ei ny oppdatert oversikt over denne huslyden, slik han i dag ser ut i manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Mads Pederson (Kinserdal), døypt i Hafslo 25.4.1735, gifte seg i Hafslo 6.11.1757 med Anna Eriksdotter frå Bjørkeneset under Kroken, døypt i Hafslo 11.11.1730.  Mads og Anna flytte i 1758 til Årdal og kring 1761 vcidare til Bergen der Mads truleg er identisk med ein Mads Pedersen ”af hospitalet”, som vart gravlagd på St. Jørgen kyrkjegard 1 17.12.1768.  Anna døydde

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet/gravferdi hennar?)

 

Me kjenner til tre born etter dei:

 

a. Peder Madson, fødd i Årdal 10.10.1757, truleg identisk med Peder Madsen Dal, daglønnar, som 16.10.1791 gifte seg i Nykyrkja i Bergen med enkja Anna Andersdotter.

 

¤¤¤¤¤ (seinare lagnad for dette parfolket? - me veit at Peder levde i Bergen i 1805, men eg finn han ikkje i "Undersøkelseskommisjonen" 1804)

 

Peder og Anna fekk i alle fall ei dotter i lag.

 

¤¤¤¤¤ (dotteri Anna Ma(gda)lena, fødd Nykyrkja i Bergen 21.2.1793, gift i Bergen 12.7.1829 med Lars Axel Andersen og fekk tre søner)

 

b. Martha Madsdotter, fødd i Årdal 23.9.1759, døydde

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? -  før 1805!)

 

c. Gjertrud Madsdotter, fødd

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hennar? - truleg i Bergen kring 1762?)

 

¤¤¤¤¤ (lagnaden hennar? - levde i Bergen i 1805!)

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Det er merkeleg kor "anonym" denne huslyden er.  Ikkje har eg funne korkje Peder eller Gjertrud i FT1801, og ikkje finn eg Peder i 1804.  Dødsfalli er ogso ei gåte!

 

Kanskje treng eg verkeleg nye briller?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips om denne huslyden!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan knapt nok tru mine eigne auge!  Carsten har greidd det igjen!  Hjarteleg takk for kjempeflotte opplysningar!  Ingen tvil 0m at du har funne rette folki.  Om ein kunne stussa på det, so er FT1801 eit prov på at Anna Andersdotter vart gift nok ein gong ETTER at Peder Madsson var avliden!

 

Desse opplysningane gjev oss òg eit prov for at me ikkje alltid kan stola på det som står i skifti!  Peder og søsteri vert nemnde i eit skfte i 1805 som om dei då framleis levde og budde i Bergen!  Truleg hadde ikkje skyldfolki i Sogn høyrt gjete at dei, eller i alle fall, Peder, var avliden, og det 10 år før!!

 

Då er det meste av problemstillingi kring Peder Madsson (Dahl) løyst, men eit par nye punkt er dukka opp:

 

* Er det mogeleg å identifisera Lars Larsson (Rønne), snikkaren som Anna gifte seg att med i 1796?  Truleg er han identisk med den Lars Rønne, 37 år, som er nemnd i "Undersøkelseskommisjonen" 1804: (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=berg1804&gardpostnr=2341&merk=2341#ovre).  Her går det fram at han var bordarbeidar (liksom "vår" Lars i 1796), og at han var fødd på VOSS!  FamilySearch syner mange med namn Lars Larsson fødde på Voss kring 1765-1773, men ingen med noko namn som liknar Rønne... - NB (redigert): Det ser ut til at han kan vera son av ein Lars Colbeinson RØDNE på Voss - sjå: http://forum.arkivverket.no/topic/189682-lars-larsson-r%C3%B8nne-bordarbeidsmann-i-bergen-skal-vera-f%C3%B8dd-p%C3%A5-voss-kring-1765-1772-kven-var-han/

 

* Kven kan so Anna Andersdotter vera, fødd kring 1749?  Eg ser det er ei Karen Gundersdotter, enkje, som bur i lag med dei i 1801.  Ho er gamal nok til å vera mor hennar Anna, og ser me på FamilySearch, so finn me EITT alternativ som høver svært so godt:

 

Anna Andersdotter Øvre Lofthuus, døypt 14.6.1750 i Vestre Moland (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9611&idx_id=9611&uid=ny&idx_side=-96)

Far: Anders Ononson

Mor: Karen Gundersdotter

 

men kan det vera ho? - NB (redigert):  Denne teorien har synt seg vera feil, sjå: http://forum.arkivverket.no/topic/189681-anna-andersdotter-%C3%B8vre-lofthus-i-vestre-moland-f%C3%B8dd-1750-flytte-ho-til-bergen/

 

Dersom Peder Madsson (Dahl) døydde so tidleg som i 1795, kan det godt tenkjast at ogso yngste søsteri Gjertrud døydde før 1805 (og kanskje òg før 1801).  Eg får til å leita litt meir...

 

Elles kan det vel godt tenkjast at ogso mori, Anna Eriksdotter, fødd 1730, har gift seg att etter at Mads Pedersen døydde i 1768.  Eg ser to gode "kandidatar":

 

Elling Pettersen, enkjemann og dragar

Anna Eriksdotter, enkje

vigde i Nykyrkja i Bergen 23.10.1774

(Eg ser at denne Anna var 50 år då ho vart gravlagd i Bergen 5.10.1780 (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=26&filnamn=bedo1668&gardpostnr=15758&merk=15758#ovre)  Alderen høver perfekt!

 

Anders Østensen. enkjemann og daglønnar

Anna Eriksdotter, enkje

vigde i Domkyrkja i Bergen 15.11.1778

 

Me finn òg denne:

 

Mathis Halstensen, enkjemann og bordarbeidsmann

Anna Marie Eriksdotter, enkje

vigde i Domkyrkja i Bergen 18.8.1771

 

Anna heitte berre Anna til førenamn, MEN me har erfaring for at mange jenter "pynta på" namni sine når dei flytte til Bergen, so me skal vel ikkje heilt utelukka denne siste "kandidaten"?

 

Elles er det òg ei Anna Eriksdotter, 52 år, som vart gravlagd i Bergen 3.11.1781: (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=bedo1668&gardpostnr=37341&merk=37341#ovre)  Alderen her høver ganske so godt!

 

Nok ein gong hjarteleg takk for hjelpi med denne huslyden!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Endret av Lars E. Øyane - Bad Kohlgrub - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So er då endeleg problemet kring Lars Larsson Rønne løyst!  Han var fødd på Voss i 1772 og døydde på Voss i 1843 etter at han der hadde vore attgift to gonger!

 

Då sit me att med tre hovudspørsmål:

 

* Kvar vart det av Anna Eriksdotter etter at Mads Pederson døydde i 1768?  Truleg er ho identisk med ei av dei enkjene som eg har funne (attgifte) i Bergen (sjå føregåande innlegg)?

 

* Kva lagnad fekk dei to døtrene etter Mads og Anna, Martha og Gjertrud?  Eg vil gissa på at båe døydde i Bergen,. men truleg var dei ugifte (sjå innlegg #6)?

 

* Kven var kona til Peder Madson, Anna Andersdotter, fødd kring 1749?  Og kven hadde ho vore gift med før ho gifte seg med Peder i 1791?

 

Eg lever i voni og takkar på ny so mykje for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Endret av Lars E. Øyane - Bad Kohlgrub - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er vel ein god kandidat til søster hennar, Giertru(d) Madsdotter?, gravlagt 07. mai 1814 frå St.Jørgen i Bergen:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/gr/person/pg00000000449894

 

Eit lite tillegg her:

I og med at det no er stadfesta at Peder Madsson døydde i Bergen alt i 1795, jamfør innlegg # 7 her, kan han difor _ikkje_ reknast mellom dei levande i det skiftet frå Årdal i 1805 som det vart vist til tidlegare. Då er det nokså truleg at dei to attlevande borna til Mads/Matz Pederson må vera døtrene hans; Martha og Giertrud. For som Lars sjølv skriv i innlegg # 9 ovanfor så kan ikkje skyldfolket deira i indre Sogn ha vore heilt oppdaterte på lagnaden til familien i Bergen, så her har dei nok trudd og synsa meir enn det dei faktisk visste.

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje for nye spennande innlegg!

 

Når det gjeld Martha Madsdotter, so er ho IKKJE nemnd i skiftet frå 1805, so eg trur at ho må vera avlidi lenge før den tid.  Ho KAN vera avlidi alt medan huslyden budde i Årdal, men i so fall er ho ikkje innførd i kyrkjeboki der.  Martha Mathisen frå St. Jørgen må vera ei anna...

 

Gjertrud Cecilie Madsdotter ser ut til å ha vorte døypt i Domkyrkja i Bergen 26.12.1760 som dotter av ein Mads Wermundson og ei Martha Endresdotter, so høyrer diverre nok heller ikkje til denne ætti frå Kinserdalen i Hafslo.  Namnekombinasjonen Gjertrud Cecilie er òg ytst sjeldan!

 

Det vert nok ikkje enkelt å finna svari på dei attverande spørsmåli om denne ætti, men eg lever i voni...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tror den ovenfor nevnte Anne Ma(gda)lene Dahl fikk en uektefødt sønn, Johan, født 24.10 1824 i Bergen. Faren var skolelærer Johan Andersen.  (kilde: Ministerialbok Nykirken 1821-44 s. 36).

 

Johan Andersen (f.1824) blir senere skomaker, og er senere bosatt i Lillehammer, Fjell ved Bergen, Oslo og Lærdal (i 1865). Han giftet seg med Ragnhild Trondsdatter fra Valdres. De fikk mange barn, og de fleste flyttet til Amerika. En av sønnene, Peter Arent Andersen flytter til Flakstad i 1865 sammen med (onkelen?) Hans Petter Eliassen Lund Andersen (f.1831,  sønn av bokbinder Lars Axelsen Andersen og Anne M. Dahl), jfr. FT 1865 Flakstad (Ytre Skjelfjord). Peter Arent Andersen har mange etterkommere i Lofoten og Salten.

 

Er det noen som kjenner til skolelærer Johan Andersen, og evnt. hans foreldre ?  Han var logerende hos branninspektør Lund i 1824 (15. rode nr. 24) og døde av "stensmerte" 11.3. 1833, 41 år gml. (Ministerialbok for Domkirken 1830-7 s.72) 

 

 

 

 

Endret av Svein Erik W. Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ein forseinka, men like hjarteleg takk til Svein Erik for siste innlegget frå desember 2015!

 

Eg trur du, Svein Erik, kan ha rett i at Anna Ma(gda)lena Dahl (nemnd i innlegg #6 ovanfor), kan vera den nemnde barnemori i 1824, men eg kan diverre ikkje seia noko meir om barnefaren Johan Andersen.  Eg følgjer i mitt arbeid heller ikkje ættene lenger fram i tid.

 

Elles vil eg gjerne få henta fram att dette emnet i dag, òg fordi eg framleis manglar ein del detaljar, og kanskje er nye lesarar komne til i Brukarforum som kan ha tankar kring dei attverande utfordringane?

 

Slik ser eit oppdatert manuskript no ut:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Mads Pederson, døypt 25.4.1735, gifte seg i Hafslo 6.11.1757 med Anna Eriksdotter frå Børtnes under Urnes, f. kring 1726.

Mads og Anna Pedersen flytte i 1758 til Årdal og derifrå kring 1761 vidare til Bergen der Mads visstnok vart gravlagd frå sjukehuset 17.12.1768.  Anna d.

 

¤¤¤¤¤ (dødsfallet hennar?)

 

Me kjenner til tre born etter dei:

a. Peder Madsen, òg kjend som Peder Madsson Dahl, f. i Årdal 10.10.1757, vart gravlagd i Bergen 19.5.1795.  Han gifte seg i Nykyrkja i Bergen 16.10.1791 med enkja Anna Andersdotter, opphavleg frå

 

     ##### (kvarifrå? – f. kring 1749 – kalla Anna Andersdotter WIK ved lysingi 1791!)

 

     Ho vart gravlagd i Bergen 21.4.1804.  Anna gifte seg elles tredje gongen i Bergen 18.9.1796 med Lars Larsen frå Rødne på Voss, i Bergen kjend som Lars Rønne.  Han vart døypt på Voss 24.4.1772 og flytte som enkjemann attende til Voss der han først gifte seg att to gongar, først med ei husmannsenkje på Narheim under Saue.  Sidan flytte han til Kvale på Voss der han d. som legdelem 8.8.1843.  Peder var dagarbeidar, medan Lars var snikkar.  Dei budde båe med Anna i Bergen.  Anna fekk visstnok berre ei dotter, og ho var frå ekteskapet med Peder Dahl, men Lars Larsson fekk dessutan to born med tredje kona si på Voss.

b. Martha Madsdotter, f. i Årdal 23.9.1759,

 

     ¤¤¤¤¤ (d. før 1805)

 

c. Gjertrud Madsdotter, f.

 

     ¤¤¤¤¤ (busett Bergen 1805!)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Når det gjeld lagnaden til Anna Eriksdotter etter at Mads døydde i 1768, vart det i innlegg #9 ovanfor henta fram fleire mogelege «kandidatar», som eg gjentek her:

 

** Elling Pettersen, enkjemann og dragar, og Anna Eriksdotter, enkje, vart vigde i Nykyrkja i Bergen 23.10.1774.

(Eg ser at denne Anna var 50 år då ho vart gravlagd i Bergen 5.10.1780 (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=26&filnamn=bedo1668&gardpostnr=15758&merk=15758#ovre)  Alderen høver perfekt!

 

** Anders Østensen, enkjemann og daglønnar, og Anna Eriksdotter, enkje, vart vigde i Domkyrkja i Bergen 15.11.1778.

 

** Mathis Halstensen, enkjemann og bordarbeidsmann, og Anna Marie Eriksdotter, enkje, vart vigde i Domkyrkja i Bergen 18.8.1771.

(«Vår» Anna heitte berre Anna til førenamn, MEN me har erfaring for at mange jenter "pynta på" namni sine når dei flytte til Bergen, so me skal vel ikkje heilt utelukka denne siste «kandidaten»?)

 

** Anna Eriksdotter, 52 år, enkje, vart gravlagd i Bergen 3.11.1781: (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=bedo1668&gardpostnr=37341&merk=37341#ovre)  Alderen her høver ganske so godt!

 

Elles er det framleis ei «gåte» kven Anna Andersdotter var, som i 1791 var enkje og då gifte seg att med Peder Madsen (Dahl).  Ved lysingi i Nykyrkja er ho kalla Anna Andersdotter WIK: https://media.digitalarkivet.no/view/8736/24

 

Og lagnadane til dei to døtrene Martha og Gjertrud er òg store «gåter»!  Fødsli til Gjertrud finst ikkje nokon stad, og eg undrer på om det KAN ha vore ei forveksling med Martha?  Kanskje det ikkje var noki Gjertrud i denne huslyden i det heile, og at det var Martha som levde i 1805??

 

Eg takkar på ny for alle gode tips når det gjeld denne huslyden og vonar at eitt og anna «gullkorn» kan dukka opp...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I samband med at denne huslyden skal omskrivast i det kommande bandet av bygdebokserien i Luster, vil eg i kveld gjerne få henta fram att dette emnet.

 

Manuskriptet mitt er uendra frå april i fjor (jmf. innlegg #15 over), men det som for meg framleis står som ein kjhempeutfordring her, er dei to døtrene.  Eg kan ikkje sjå at Mads og Anna hadde noki dotter Gjertrud, og kanskje endå merkelegare er det at eg ikkje finn nokon av jentene og heller ikkje broren Peder som konfirmantar i Bergen!!  Kan dei ha butt ein annan stad før dei kom til Bergen?  Kan Mads til dømes ei tid ha vore bergverksarbeidar i Kvinnherad?  Det flytte ein del bergverksfolk frå Årdal til Kvinnherad kring 1760!!

 

So er det at eg i kveld har oppdaga ei Gjertrud Marie Madsdotter i Bergen som er i «rett alder» og som kan «høva» godt med Gjertrud Madsdotter nemnd i live i Bergen i 1805.  Eg har samla dei detaljane eg har finne om denne Gertrud Marie Madsdotter og lagt ho ut som eige tema:

https://forum.arkivverket.no/topic/228348-gjert-gunderson-asch-matros-frå-askvoll-og-gjertrud-marie-madsdotter-vigde-i-bergen-1784-kven-var-desse-folki-kan-gjertrud-ha-vore-fødd-i-årdal-i-1759/

 

Det hadde vore so kjekt om me hadde greidd å løysa denne kjempeutfordringi, og eg takkar på ny for alle gode tips i so måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet frå 1805 har vore nemnt fleire gongar undervegs, men so vidt eg kan sjå, har eg aldri lagt inn nokon referanse til dette skiftet.  Det gjeld skiftet etter Thomas Madson Wee i Årdal, ein morbror til Mads Pederson, og skiftet er å finna her:

https://media.digitalarkivet.no/view/24145/186

 

Og her er avsnittet om ervingane etter Mads Pederson, sonen Peder og dotteri Gjertrud:

 

699603098_ScreenShot2018-12-11at5_02_49PM.thumb.png.3c1f7c71f954a089815665676592657d.png

 

Det som er påfallande, er at slekti i Sogn ikkje visste at Peder Madson hadde vore avliden i 10 år då dette skiftet vart halde, so det var tydeleg ingen nær kontakt...

 

Eg er nesten overtydd om at Gjertrud Marie gift med Gjert Gunderson må vera søsteri i denne huslyden.  Kan henda har presten kalla ho for Martha i kyrkjeboki, medan det skulle ha vore Gjertrud Marie.  Liknande feil har me sett før!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et ørlite supplement til Mads Pedersens livsløp: Han arbeidet ved Årdal kopperverk i første halvår 1760. Dette ser jeg av lønningslistene for verket for dette året. Han ser ut til å forsvinne fra verket i mai/juni. I en mannskapsoversikt fra oktober 1760 er han med på en liste over "Grube-Arbeydere som ligeledes har staaet udj verkets Tieniste, men tiid efter anden derfra er givet afskeed eller ere ved døden afgaaet". På grunn av mangelfulle kilder vet jeg ikke når han kom til Årdal.

 

Jeg kan ikke finne denne Mads i noen av mine kilder fra Lilledals kopperverk i Hardanger, men det utelukker ikke at han kan ha vært innom der før han dro til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Knut for siste innlegg!

 

Då var det med andre rett at Mads Pederson var innom koparverket i Årdal, om enn ikkje so lenge, og då er det ikkje noko som skulle tala imot at han har vore koparverksarbeidar ogso andre stadar.  Eg er ganske so sikker på at det er «vår» Mads Pederson som døydde i Bergen i 1768.  Det som uansett er svært so merkeleg her, er at ingen av borni vart konfirmerte i Bergen,

 

* Peder, fødd 1757

 

* Martha/Gjertrud Marie, fødd 1759

 

Eg har nettopp gjort eit nytt «linje-på-linje» søk mellom konfirmantane i Nykyrkja, men ingen av søskeni er å sjå, og heller ikkje er dei i Domkyrkja eller Krosskyrkja.  Kanskje mori Anna Eriksdotter flytte frå Bergen att etter ho vart enkje?  Eller kan Mads Pedersion ha vore busett utanfor Bergen då han døydde og berre vorte «send» til sjukehuset p.g.a. sjukdom?

 

Eg veit ikkje om me nokon gong vil få svar på denne kjempeutfordringi, men eg børjar verta meir og meir sikker på at Gjertrud Marie Madsdotter gift med Gjert Gunderson og sidan med Clement Jensson må vera «vår» Gjertrud.  Namnekombinasjonen Gjertrud Madsdotter er so uvanleg i Bergen og på Vestlandet elles...!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bustand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Namnekombinasjonen Gjertrud Madsdotter er so uvanleg i Bergen og på Vestlandet elles...!

 

Både Gjertrud og Mads var vel ganske vanlege namn i Fjaler, iallefall. Her eit eksempel frå mi eiga slekt, men rett nok frå litt seinare tid.

https://www.geni.com/people/Gjertrud-Halvorsen/6000000037039270107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torbjørn for nye spennande innegg!

 

Eg ser du har henta fram «den andre» Gjertrud Madsdotter på denne alderen som budde i Bergen, men som det går fram av innlegg #13, er Gjertrud Cecilie Madsdotter fødd i Bergen i 1760, og ho er ikkje i slekt med «vår» Gjertrud.

 

Elles er eg ikkje framand til tanken om at kona til Gjert Gunderson KAN vera kommi frå Sunnfjord til Bergen, men finst det nokon gode «kandidatar»?

 

FamilySearch syner:

 

* Martha Gjertrud Madsdotter, døypt Askvoll 22.2.1762 - far: Mads Gremelien

 

* Gjertrud Madsdotter, døypt Veøy 22.10.1758 - far Mads Olson

 

* Gjertrud Marie Madsdotter, døypt i Nykyrkja, Bergen 9.12.1764 - foreldri Mads Hansson Sæbye og Alkie Meyer

 

Den siste er vel litt i yngste laget til å vera kona til Gjert Gunderson..., eller...?

 

Kan du, Torbjørn eller andre eventuelt påvisa at ei av desse andre vart kona til Gjert Gunderson (Asch)?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under emnet om Gjert Gunderson og Gjertrud Marie Madsdotter er Torbjørn i kveld komen med ei skikkeleg spennande opplysning frå bygdeboki for Askvoll:

 

Under koparverket på Grimelien finn nemnde mellom anna desse barnedåpane:

 

* 1762 Martha (Gjertrud) av Mads Grimelien

 

* 1763 Siri Helene av Erik Johnson Røraas med fadder Mads Pederson.

 

Etter dette ligg det etter mitt syn svært nær å tru at Martha Gjertrud Madsdotter, døypt i Askvoll 22.2.1762 verkeleg var dotter av Mads Pederson som alt i 1760 dukka opp ved koparverket i Årdal, og Mads var framleis i Askvoll i 1763.  Martha Gjertrud må vera identisk med Gjertrud Marie Madsdotter som gifte seg i Bergen i 1784 med Gjert Gunderson frå Ask i Askvoll.

 

Men kor lenge var dei i Askvoll?  Kor lenge heldt gruvedrifti der fram?  Kanskje vart dei to attlevande borni Peder og (Martha) Gjertrud konfirmerte der??

 

Dette er truleg opplysningar som Knut Bryn kan kasta meir ljos over, og er spent på kva kommentarar han måtte ha!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på høgre side:

Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Vilnes, Hyllestad, Øn i Askvoll, Ministerialbok nr. A 8 (1749-1775), Kronologisk liste 1762, Side 2-3
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070319630263

 

"Anno 1762 d. 22de February af Hr. Furmann døbt Madts Gremeliens Dr. Martha Giertrud. F???: Anders Knudtsen, Søren Mortensen, Siri Johannis Dr., Ochelina Sørens Dr., Anna Lars."

 

Det står ikkje noko i dåpsinnførsla om at Marta Gjertrud var fødd på koparverket og/eller at Mads Grimelid var arbeidar der. Spørsmålet er om dette er gjetting frå bygdebokforfattaren si side. Kanskje fordi at dette evt. er folk som plutseleg dukkar opp og blir vekke att like raskt som dei kom, og at ein difor har rekna med at dei må ha komme i samband med gruvedrifta?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.