Gå til innhold
Arkivverket

Sara Elisabeth Absalonsdtr. Balchen, Flora/Reksta

Torbjørn Henrik Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Han du funne noko fødselsår på Dorte, Torodd! Eller alder nemnt? Eg har av ein eller annan grunn ført opp ca 1660. Hugsar ikkje i farten kor eg har det i frå. Om det er nokon lunde rett, så må ho vere frå eit seinare ekteskap til Anders Nilsson. Altså at han var gift tre gonger.

Dorte Andersdotter Foss døydde på Storøya i 1706 (Joleik s. 662). Ho var gift med ein Lars Olsson (NB: Eg trur det fanst fleire Lars Olssøner der.)

Eg kjenner til tre barn av Lars og Dorte:

Susanne Larsdotter gift 1702 med Anders Nilsson Nedre Standalen.

Desiderius Larsson f. 1689, d. før 1701.

Otte/Odd Larsson f. 1691, levde i 1701.

Sidan Susanne gifta seg i 1702, må ho mest truleg ha vore fødd ca. 1670-80, kanskje før. Mora Dorte må vel då truleg ha vore fødd før 1650.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

• Aase R Sæther - Gloppen

13

• Egil Russøy

7

• Torodd Kinn

9

• Torbjørn Henrik Hillersøy

28

Nils (1645-ca.1715) g. m. Karen Eliasdtr. Nevermand. Busett Furesundet.

Karen Eliasdtr. Nevermand var eit nytt namn for meg! Kor har du funne det, Torbjørn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fleire opplysningar Torodd!

Dore kan ho ha vore fødd før 1650, men det er ein ikke biologisk forutsetning. :-) Om Susanne vart gift i 1702 kan ho ha vore fødd så seint som 1682 (og til og med seinare) og mora Dorte kunne vore fødd så seint som i 1660. Men dette vert no berre spekulasjoner. Utan dokumentasjon er vi like langt! :-) (eg hugsar som sagt ikkje kor eg har ca 1660 frå heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karen Eliasdtr. Nevermand var eit nytt namn for meg! Kor har du funne det, Torbjørn?

Frå salige Joleik si "soga om Flora" (den har vore flittig brukt for å seie det mildt):

s. 235: Nils Furesundet og kona Karen Eliasdtr. fekk skøyte på Furesundet i 1690 av futen Jens Torgerson. Nils vart gjestjgevar der.

s. 237: Karen Eliasdtr. Nevermand død 91 år i 1716.

TILFØYING: Ja du såg det du og. Ut over dette veit eg ingen ting om ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange nye opplysningar om Foss-slekta Torodd! Då er Mette sin lagnad fortsatt ukjend!

Anders NiLsson var gift to gonger ja. Eg har forska litt på borna hans og kome fram til dette:

Marite (ca.1635-1688) g. m. Lars Larsson Flora. Busett Flora.

Desiderius (ca.1637-1707) Busett Flora.

Nils (1645-ca.1715) g. m. Karen Eliasdtr. Nevermand. Busett Furesundet.

Susanne (ca.1656-1737) g. 2 gonger. Sjå Hammerset.

Dorte (ca. 1660-1706) g. m. Lars Olavson Storøy. Busett Storøy (Stavøya).

Ut frå det eg har kome fram til var Karen mor til dei to yngste, eller dei tre yngste. Men det kan vere eg tek feil. Ho er fødd ca 1627-1630.

Karen var for øvrig dotter til Alis Tollaksdtr. og Knut Jonson Batalden, han lensmann faktisk. Han og faren er dei einaste lensmennene fra Batalden så vidt eg veit!

Marite Andersdotter har eg òg som ei mogleg dotter av Anders Nilsson.

Eg har elles desse moglege barna av Anders Nilsson:

-- Kristoffer Andersson Krokane, 62 år i 1701. Han var far til Gregorius Kristoffersson Barekstad, som var far til DESIDERIUS Gregoriusson Indrebotnen (Bremanger).

-- den eine av ekteparet Pål Andersson og Gunnilde Andersdotter Furesundet, trulova 1693, dottera SUSANNE i 1694.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på om Pål Andersson og Gunnilde Andersdotter Furesundet flytta til Tansøya?

Ei Gunnilde Andersdotter døydde der i 1696. Same året døydde ein Hans Larsson der. Joleik (s. 388) skriv "gifte folk", men eg veit ikkje om det betyr at dei var gifte med kvarandre?

Så i 1699 trulova ein Pål Andersson Tansøy seg med "Anders" Jørgensdotter.

I 1701 var ein Pål Andersson 40 år, i 1704 var ein P.As. (if. Joleik frå Fanavika) 30 år. Han var brukar; den andre brukaren var Nils Andersson Furesundet.

Slett ikkje sikker på at dette er Foss-slekt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan skifte etter Absalon Balchen vere av interesse, dersom ikkje det allereie er kjendt.

Det er skifte etter han i Bergen i 1692, han etterlet seg dottera Sara Elisabeth frå første ekteskap, og Hans 4 år og Mette 3 år frå andre ekteskap. Absalon si andre kone (dei er ikkje namngitt) skal vere i live i 1728, men dottera Mette skal då vere død. Jørgen Balchen skal vere formyndar for den etterlatte kona.

http://da2.uib.no/cg...d=840&storleik=

Dette er vel truleg dødsregistreringa til Sara si syster Mette i Bergen 1724 http://digitalarkive...merk=20195#ovre

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Egil!

Då viser det seg at Sara Elisabeth ikkje var frå Vereide. Kanskje flytta ho dit etterkvart (til slekt), men ho budde nok i Bergen til 1692 i alle fall.

Lurer på om Absalon var kjøpmann eller noko slikt i Bergen. Får prøve å finne ut om meir om det i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg googla Absalon Balchen og kom over denne sida:

http://www.mts.net/~bbalchen/kdat0.htm

Veit ikkje kor nøyaktig den er, men det ser ut til at opplysningane på sida er dei same som vi har kome til. Mykje om Balchen-slakta der. Der står det bl.a. at Absalon var fødd i Gloppen i 1640 og døydde i Bergen i 1692. Sidan eg ikkje finnn dåpen til Sara i Bergen, kan ho vere døypt i Gloppen. Og seinare flytta då familien til Bergen.

Det står vel og at Absalon var bror (halvbror) til Malene Balchen på Reksta. Det stemmer med det Aase har av opplysningar om at Malene var tanta til Sara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ei av dei sidene som feilaktig koblar Berent og Malene sine særkullsborn saman til ein einaste stor familie. Eg tykkjer det er rart at så mange gjer det, litt enkel matematikk viser at det umuleg kan vere tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på om Pål Andersson og Gunnilde Andersdotter Furesundet flytta til Tansøya?

Ei Gunnilde Andersdotter døydde der i 1696. Same året døydde ein Hans Larsson der. Joleik (s. 388) skriv "gifte folk", men eg veit ikkje om det betyr at dei var gifte med kvarandre?

Så i 1699 trulova ein Pål Andersson Tansøy seg med "Anders" Jørgensdotter.

I 1701 var ein Pål Andersson 40 år, i 1704 var ein P.As. (if. Joleik frå Fanavika) 30 år. Han var brukar; den andre brukaren var Nils Andersson Furesundet.

Slett ikkje sikker på at dette er Foss-slekt, altså!

Hans Larsson Tansøy og Gunnilde Andersdotter var gifte med kvarandre, sjå

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=605336#605336

Dvs. at det neppe kan ha vore den Gunnilde Andersdotter som gifta seg med Pål Andersson i Furesundet.

Absalon Balchen betalte koppskatt i Bergen 1683 og 1689

http://digitalarkive...=3650&merk=3650

http://digitalarkive...=2131&merk=2131

mvh Egil

-- og i 1683 var han "Instrumentalist till logement", kva kan det bety?

Var han musikar, eller betyr det noko heilt anna? :huh:

Mykje om Balchen-slekta her:

http://forum.arkivverket.no/topic/178542-balchen-slekten-de-eldste-slektsledd-hva-vet-vi-om-dem-og-opphavet-til-balchen-navnet/page__st__160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ei av dei sidene som feilaktig koblar Berent og Malene sine særkullsborn saman til ein einaste stor familie. Eg tykkjer det er rart at så mange gjer det, litt enkel matematikk viser at det umuleg kan vere tilfelle.

Men sida er vel ikkje utan verdi for det? Det ser då ut til at mange årstal er dei same som vi opererer med her i denne tråden.

Og sida viser også at Malene var tante til Sara, som du også hevder.

At særkulla er blanda saman har du heilt sikkert rett i, men sida viser vel kven som var born av Berendt Balchen.

Absalon Balchen betalte koppskatt i Bergen 1683 og 1689

http://digitalarkive...=3650&merk=3650

http://digitalarkive...=2131&merk=2131

mvh Egil

Kan det bety at dersom Absalon var fødd i Gloppen, så flytta han til Bergen mellom 1680 og 1683? Dåpen til Sara er altså ikkje å finne i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Larsson Tansøy og Gunnilde Andersdotter var gifte med kvarandre, sjå

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=605336#605336

Dvs. at det neppe kan ha vore den Gunnilde Andersdotter som gifta seg med Pål Andersson i Furesundet.

-- og i 1683 var han "Instrumentalist till logement", kva kan det bety?

Var han musikar, eller betyr det noko heilt anna? :huh:

Mykje om Balchen-slekta her:

http://forum.arkivverket.no/topic/178542-balchen-slekten-de-eldste-slektsledd-hva-vet-vi-om-dem-og-opphavet-til-balchen-navnet/page__st__160

Takk for link til denne debatten Torodd! Der går det fram at Absalon var gift 2. gong i 1679. Og at Sara var frå det fyrste ekteskapet hans. Det vil seie at Sara var fødd før 1679, men kanskje ikkje mange åra før. Absalon var gift med to gonger Mette iflg. linken i inlegg 36, og det stemmer jo forsåveidt med det som er kome fram i den gamle debatten.

Interessant yrkestittel du har funne der Torodd! Ikkje greit å seie kva det betyr! Hadde dei hotell-musikarar på den tida? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg søker på Absalon Balchen i alle baser i digitalarkivet, får eg fram ei registrering i 1675. Dessverre virkar ikkje linken, og kjelda som er oppgitt stemmer ikkje med tidspunktet for registreringa (Dette har eg også sett ved andre høve dessverre).

Spørsmålet er om denne regisreringa i 1675 kan vere Sara sin dåp, som er då er innregistrert i eit eller anna register, men at linken har blitt brutt?

Endå meir spennande er det når eg søkjer på Mette Michelsdtr, så kjem den same registerringa opp, men den virkar framleis ikkje.

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsen mellom Absalon Berentsen Balche og Mette Michelsd Krag/Krog 12.01.1679

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 6 (1663-1683), Trolovede 1679, side 66.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-67

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70306650029.jpg

mvh Egil

Takk for den Egil! Kanskje kom Absalon til Bergen frå Gloppen kort tid før? Det hasta vel for Absalon å finne seg ny kone? Dottera Sara kom vel etter når forholdet var etablert, og Sara var då kanskje att i Gloppen til 1679/1680?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser på den sida eg linka til i innlegg 36 at det står der at Absalon var gift 2. gong 1687 med Mette Hansdatter Ravnsberg.

Er dette mogleg å falsifisere (eller verifisere?)?

Finn det ikkje i databasen "Vigde i Bergen 1663-1816"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser at dei giftemåla som kjem fram i databasen i 1687, alle er frå Korskirken. Det ligg heller ikkje ute kyrkjebøker for gifte for dette året i andre kyrkjer så vidt eg kan sjå. Kan dei ha noko på statsarkivet som ikkje ligg ute?

Eg ser på ei nettside at det er foreslått at Absalon gifta seg med Mette Hansdtr Ravsnberg i 1679, og at ho døydde i 1685. Ei anna nettside opererer med både 1685 og 1730 dom dødsår.

Aase har nok rett. Det er truleg mykje som er konstruert der ute. Synd at ingen oprerer med kilde.

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser at dei giftemåla som kjem fram i databasen i 1687, alle er frå Korskirken. Det ligg heller ikkje ute kyrkjebøker for gifte for dette året i andre kyrkjer så vidt eg kan sjå. Kan dei ha noko på statsarkivet som ikkje ligg ute?

Eg ser på ei nettside at det er foreslått at Absalon gifta seg med Mette Hansdtr Ravsnberg i 1679, og at ho døydde i 1685. Ei anna nettside opererer med både 1685 og 1730 dom dødsår.

Aase har nok rett. Det er truleg mykje som er konstruert der ute. Synd at ingen oprerer med kilde.

mvh Egil

Ja Aase har mykje rett. Men dei opplysningane som stemmer med andre, meir seriøse granskningar, må ein jo gje kreditt for. Og andre opplysningar som kan kaste nytt lys (for meg)over ei sak må ein i alle fall ta seg bryet å sjekke om det er hald i. For eksempel er det truleg at Absalon Berendtson var fødd i Gloppen, og flytta til Bergen, og det kjem fram av den sida eg linka til i innlegg 36: http://www.mts.net/~bbalchen/kdat0.htm

Eg har ikkje gått så nøye gjennom den gamle debatten om Balchen-slekta (som Torodd ga link til)og det kjem sikkert fram der også.

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er at vi ikkje har noko som seier at Absalon Berentson eller dei andre borna var fødde i Gloppen. Vi veit at Berent Balchen har tilknyting her på den tida, men han kan like godt vere ein langpendlar som har base i Bergen og Gloppen samtidig - eller ein annan stad. Vi veit ikkje om han hadde ei eller fleire mødre til borna sine, og vi veit ikkje noko om når og korleis ekteskapet/-skapa enda. Vi har så lett for å tenkje at det er langt mellom Gloppen og Bergen, men med god bør er det ikkje mange timane, og min teori er at Berent er ein av desse pendlarane.

Eg vil anbefale å lese Balchen-tråden som blir vist til; der har Rune Thorstensen m.fl prøvt å ribbe vekk alt vi ikkje veit og prøve å kome ned på dei nakne fakta om denne familien. Og dei er forholdsvis nakne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg beklagar viss eg kan virke sur og vrang her, men no når "dei fleste" kjelder er blitt tilgjengelege for alle er det litt deprimerande å sjå korleis somme snarvegar går att i arbeid etter arbeid. Ein udokumentert påstand blir ikkje dokumentert av at mange nok siterer han, for å seie det slik. Kroneksempelet er denne Malene Vereide, som enkelte utan å lyfte på augebrunet har late bli mor i ein periode på over 50 år. Så - det at eit årstal eller namn dukkar opp mange stader seier lite om sanninga I det.

Endret av Aase R Sæther - Sandane
Lenke til kommentar
Del på andre sider