Gå til innhold
Arkivverket

Posten


Marie Leir
 Del

Recommended Posts

Min oldefar og min tippoldefar jobbet som poståpner i Finnmark. Vet dere hvem jeg kan kontakte som har informasjon om posten?

Jeg har skrev til postmuseet og de skrev tilbake at Statsarkivet i Tromsø. Jeg tror jeg skal konakte Riksarkivet. Hva mener dere. Skal jeg kontakte Statsarkivet i Tromsø eller Riksarkivet?

 

Hilsen Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er navnet på olde-/og tippoldefar, og hvilke årstall gjelder det? Jeg har boken 'Norske Posttjenestemænd 1814-1896', den inneholder en kort biografi på hver enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er navnet på olde-/og tippoldefar, og hvilke årstall gjelder det? Jeg har boken 'Norske Posttjenestemænd 1814-1896', den inneholder en kort biografi på hver enkelt

 

Den boken eller en lignende er på nett. Bladde i den for 1-2 år siden. Har dessverre ikke link, men den er der et sted.

 

mvh Ottar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk. min oldefar het Alfred Lillebo og min tippoldefar het John Lillebo.

 

John og Alfred hadde flere påstopneri. Alfred hadde i Russemark, Hamnbukt og Kistrand og sikkert flere. John eide Leirpollen, Hamnbukt og flere steder i Finnmark

 

På john snakker vi årstall. I Leirpollen 1870-tallet Kistrand er usikker. Hambukt 1928 Russemark ca. 1885. Alfred Russemark ca. 1900 Hambukt ca. 1932. Kistrand er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken går (som tittelen sier) bare fram til 1896. Den er alfabetisk på etternavn. Jeg fant ingen Lillebo i denne perioden. Prøvde også Johnsen, men ingen treff på det navnet heller. Din tippoldefar kan ha brukt patronymet sitt i tillegg til Lillebo, hva het faren hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.