Gå til innhold
Arkivverket
Hans Andersen

Hvor er det blitt av utflyttede Ringsaker som statsarkivet Hamar har skrevet av?

Recommended Posts

Hans Andersen

Utdlyttede fra Ringsaker som Statsarkivet på Hamar har skrevet av fant jeg på Gamle DA. Men jeg kommer ikke inn der nå.

Når en går inn på Nye DA og transskriberte KB, og finner søkesiden for utflyttede Hedmark finnes Brøttum,men ikke veldre og ikke Ringsaker ???Hvor har dere gjemt den fila?

Endret av Hans Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Andersen

Nei, her er filene splittet opp.

I gamle digit finner du enkelt dette:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=4&katnr=&emnenr=&aar=&dagens=&knr=412

Men i nye er det trøblete, finner dette:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/sok/uf

Men, her står Brøttum ...Hvor er Veldre og Ringsaker?

I samlefila på gamle digit inneholder fila både hovedsognet Ringsaker + Brøttum og Veldre...

Jeg forstår ikke hvorfor det skal gjøres vanskeligere enn før. Datating går jo fremover, tinge blir enklere men her er det en halvgjort løsning hvor søkekriteriene er blitt vanskeliger. Snu, og la oss få ha den gamle til det nye systemer er ferdig utviklet og enklere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar Vasaasen

Tror det bare er teksten på fila som er feil. Den ser ut til fortsatt å inneholde både Veldre, Brøttum og hovedsognet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.