Gå til innhold
Arkivverket

Tekst editoren i IPBoard


Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Ved redigering av et innlegg merket jeg en webadresse i teksten og klikket på knappen for å legge inn lenke. Merkingen hadde ingen effekt, og det er greit, men jeg klarte ikke å lukke popup dialogen for innsetting av lenke. Det lot seg ikke gjøre å komme tilbake til teksten i innlegget, å klikke på Cansel eller krysset øverst høyre fungerte ikke. Teksten jeg skrev i innlegget er tapt.

 

Et annet fenomen er at når jeg får skrevet inn et par linjer så blir omtrent annenhver bokstav jeg skriver borte. Antar at stavekontrollen tar så mye ressurser at programmet mister input.

 

Jeg har selv prøvd å finne alternativer til editoren i IPBoard uten å finne gode løsninger, så det er vel ikke så mye dere får gjort, men tenkte bare jeg ville si ifra.

 

Bruker siste versjon av IE.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også IE og opplever det samme. Problemet begynte hos meg etter en oppgradering av programvaren på Digitalarkivet tidligere i høst, men samme døgn som det skjedde var det også en oppdatering av nettleseren på min egen maskin – så er usikker på hva som egentlig er årsaken. Symptomene er:


  • bokstavene klarer ikke henge med på skrivingen og halvparten forsvinner, må vente på markøren som står og blinker lenge før den reagerer (om den reagerer).

  • vanskelig å få til linjeskift.

  • vanskelig og ofte umulig å markere tekst.

  • verktøyene i editoren fungerer ikke.

    Har prøvd Chrome uten at det opplevdes noe bedre. Løsningen for meg er å skrive så godt som alt i Word og kopiere teksten derfra inn i editoren/tekstboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mistenker at dette har noe med IE og event Chrome å gjøre. Tidligere i høst kom jeg over flere meldinger om problemer i andre programmer som gjaldt nettopp javascript og en oppdatering av IE. Jeg bruker FireFox og har ikke opplevd de samme problemene som beskrives over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.