Gå til innhold
Arkivverket
Rune Bjørklund

Giftemål Einar Schjetne og Anne Johansdatter 1913

Recommended Posts

Rune Bjørklund

Er det noen som kan hjelpe meg med dato for giftemål mellim Einar og Anne? Og hva Anne sine foreldre het?

Jeg tror de vart gift i Melhus kirke i 1913. Einar er født 19 juli 1888 (Tiller), og Anne er født 16 mars 1897.Jeg har

lett etter dette i de tilgjengelige kirkebøker på nett, men ikke funnet noe. Håper noen kan hjelpe meg.

mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Dåpen til datteren Ingeborg Ivara i 1914 i Leinstrand kirke:

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Leinstrand i Melhus, Klokkerbok nr. 613C04 (1902-1938), Fødte og døpte 1914, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-42

Vielser i samme klokkerbok for de aktuelle år ser ikke ut til å være skannet.

Endret av Astrid Ryen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bjørklund

Einar og Anne fikk seks barn, eldste av de var Ingeborg Ivara så det stemmer.Einar fikk også en sønn (Trygve) som var født 1910 i Melhus.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin Jacobsen

Ifølge våre kataloger har vi ennå ikke mottatt kirkebok for Leinstrand som dekker vigsler for 1913. Den er fremdeles på prestekontoret.

Mvh

Elin Jacobsen

Statsarkivet i Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bjørklund

Tusen takk for raskt svar og hjelpen. Jeg får ta kontakt med prestekontoret for videre søken.

Mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bjørklund

Hei Sven. Jeg vil gjøre oppmerksom på att denne datoen på sneen sin side tror jeg er feil. På hennes og Einar sin gravstøtte står Anne sin dato til 16/3 1897. Disnorge gravminner. Navn Anne Schjetne.

Endret av Rune Bjørklund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bjørklund

Det finnes ei Anne født 16/3 87 i Leinstrand i Melhus Minesterialbok side 32 når 8. Jeg tror det kan være henne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Bjørklund

Har nå vært i kontakt med Helge Venås menighetsforvalter i Leinstrand. Jeg fikk god hjelp av ham. Så takk til dere som har hjulpet meg. Og en spesiell takk til Helge. Datoen va 15/12-1913.

Mvh

Rune

Endret av Rune Bjørklund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.