Gå til innhold
Arkivverket

Skifte/Dødsmelding - Johan Henrik Israelssen/Israelsson - Målselv

Truls Iberg
 Del

Recommended Posts

Min tippoldefar Johan Henrik Israelssen døde i Målselv 13.04.1934. Jeg prøver å finne ut av hva som skjedde med min oldefars søsken, derfor lurte jeg på om det finnes en skifte- eller dødsfallsprotokoll som forteller mer om etterkommerne til Johan Henrik og da også min oldefar og hans søsken ?

Finnes det noe slikt fra Målselv i denne perioden ?

mhv

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I dødsfallsmeldingen finner vi følgende opplysninger:

Innført som avdød nr. 9,Johan Israelsen, f.15.1.55, død 13. april 1934.

Livsarvingene er:

Theodora Aakvik, Trondheim, (hun har selv skrevet 14.5.1934: Teodora Johansen Åkvik, Nyveien 5-7, 11.etg. Trondheim), Olga Rikardsen, Harstad, Anna Hansen, Petersborggt. 11, Tromsø, Charlotte Johansen, Tromsø, Johan Iberg Israelsen, Skien. Arvingene har skrevet under på at enken Kristine Israelsen, Grundnes pr. Målselv, kunne sitte i uskiftet bo.

Vennlig hilsen

Solbjørg Ellingsen Fossheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solbjørg ! Tusen takk for ditt svar, det var kjekt at det fantes. Da vet jeg ihvertfall hvem av oldefars søsken som fortsatt levde og hva deres gifte navn var. To av hans søsken, Laura og Ingvard, kjenner ikke skjebnen til etter 1910-tellingen, men jeg antar at de er døde, siden de ikke nevnes her.

Ville det være for mye å be om dere også kunne undersøke om det finnes noe etter Kirstine Israelsen/Olsdatter ? Hun døde 3 mars 1943. Uansett så er jeg veldig takknemlig og tusen takk for hjelpen.

Beste hilsen

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I dødsfallsmeldingen i arkivet fra Sorenskriveren i Malangen (arkiveske 595) finner vi innført som Kristine Israelsens livsarvinger:

Theodora Åkervik, Berglies gt. (?), Trondheim, Olga Richardsen, Harstad, Johan Israelsen, Stavanger, Anna Hansen, Pettersborg gt. 11, Tromsø, Charlotte Johansen, Fogd Dreyers gt. 25, Tromsø.

Vennlig hilsen

Solbjørg Ellingsen Fossheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider