Gå til innhold
Arkivverket
Nils Aksel Horvei

Designasjon over sluttede og usluttede skifter 1800-1817

Recommended Posts

Nils Aksel Horvei

I headingen til Digitalarkivets skannete Skifteprotokoll nr. 8 for Østerdalen

http://arkivverket.no/URN:sk_read/25251/2/

heter det:

Merknader: Register til skifter 1800-1817: Designasjon over sluttede og usluttede skifter 1800-1817.

Det ser ikke ut som dette registeret finnes på Digitalarkivet. Kan dette ordnes eller må jeg lete gjennom protokollene for å finne skifter?

Jeg er spesielt ute etter skifter på Vivelstad i Åmot, så jeg ville sette pris på om Statsarkivet kunne oppgi i hvilken protokoll og hvilken folio jeg finner disse.

Mvh

Nils Aksel Horvei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

På denne merknaden skulle det ha stått ytterligere en opplysning om at designasjonen er å finne i en egen eske. Innholdet i denne esken er ikke skannet.

En mer utfyllende oversikt over skiftene finner du imidlertid ved å klikke på lenken Skiftekort øverst på denne listen: http://arkivverket.no/URN:sk_read/search/?forvaltning=&fylke=04&embete=%C3%98sterdalen+sorenskriveri&protokoll=&periode=&navn=

Skriv inn tallet 1647 i feltet for "gå til angitt side". På denne siden og de to neste sidene står informasjon om skifter på Vivelstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nils Aksel Horvei

Mange takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.