Gå til innhold
Arkivverket

Elever ved Byskolen i Sandefjord 1885-1900


Tore Svenning
 Del

Recommended Posts

Databasen "Elever ved Byskolen i Sandefjord 1885-1900" oppförer pussig: noen av sökefeltene liker den saa lit at det gir null treff i kombinasjon med alt annet; navnet "Olga" identifiserer ogsa "Otto", hvis man spesifiserte at Olga er en pike forsvant begge. Ved et nytt forsök - i ny fane, saa mer eller mindre fra scrtach - ga "Olga" offisielt 17 treff efter systemets telling, men der er ikke mindre enn 197 poster som vises paa skjermen.

 

Dette er ikke noe stort problem, og det er vel relativt faa brukere, men paa et eller annet tidspunkt ville det vel väre en ide aa sjekke.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, denne oppfører seg meget pussig, det kan jeg bekrefte. Jeg holder på å laste den inn i nye Digitalarkivet, og har hatt store problemer med den. Egentlig håpet jeg jo at ikke noen oppdaget den mens jeg holder på, men det er jo naturligvis ikke mulig å holde seg helt under radaren forstår jeg...

 

Vi har noen tekniske begrensninger som gjør at vi laster inn i produksjonsversjonen selv om vi burde lastet først inn i en testversjon. Når jeg har fått ut denne og resten av elevprotokollene, skal vi komme med en offisiell melding om at de er på plass, men frem til da vil nok denne typen problemer oppstå er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, denne oppfører seg meget pussig, det kan jeg bekrefte. Jeg holder på å laste den inn i nye Digitalarkivet, og har hatt store problemer med den. Egentlig håpet jeg jo at ikke noen oppdaget den mens jeg holder på, men det er jo naturligvis ikke mulig å holde seg helt under radaren forstår jeg...

 

Vi har noen tekniske begrensninger som gjør at vi laster inn i produksjonsversjonen selv om vi burde lastet først inn i en testversjon. Når jeg har fått ut denne og resten av elevprotokollene, skal vi komme med en offisiell melding om at de er på plass, men frem til da vil nok denne typen problemer oppstå er jeg redd.

 

 

Takk for svar - da er det, i det minste, bekrftet at det ikke var jeg som hallusinerte. Og da kan jeg klare aa vente til den er frisk igjen, databasen!

 

Han fin avslutning paa dagen!

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.