Gå til innhold
Arkivverket
Anita Bjørkmann

Hjelp til skannede tinglysingsdokument Skau Tynset

Recommended Posts

Anita Bjørkmann

Jeg har funnet gården min farfar Andreas Bjørkmann bodde på.

Jeg har klart å tyde en del men kunne trengt litt hjelp fra flinke tydere her inne.

Jeg skriver opp det jeg har klart å tyde ( tror jeg ) og der jeg ikke har klart har jeg satt parentes.

1. Skylddeling avh. (     ) 16/6-1919 hvorved

denne fra bnr 77 skilte parsel 

er skyldsat til 4 øre og (    ) at

(      ) Andreas Bjørkmann

2. Skjøte dat. 9 (         ) fra Tynset (         ) og ordfører

Bakker til Andreas Bjørkmann paa (     ) og

90-2 efter kr 75,- pr   (     )

3. Obligation dat 4   (       )  fra Andreas Bjørkmann

til (          ) kr 4000,-  (       )  90-2

4. Erklæring av (                   )

5. Erklæring av (                   )  avgit auksjonsbud er stadfestet

6. Auksjonsskjøte dat   (                     ) 

til Andreas Bjørkmann (                  )   90-2 for kr 1387.20

Også noe under anmerkninger jeg ikke klarer å tyde.

På forhånd takk

Mvh Anita

Kildeinformasjon: Protokollnummer: Tynset, 4, Sted: Nord-Østerdal sorenskriveri, Tynset tinglag, Oppbevaringssted: SAH
Merknader: 4 Tynset. Gnr. 72-92. (Tynset sokn) Autorisert 1896.
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20071121660990.jpg
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=14310&uid=ny&idx_side=-485

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Sigdestad

Hei Anita!

Med forbehold: :)

1. Skylddeling avh[oldt] 14/6 tgl 16/6-1919 hvorved denne fra bnr. 79 skilte parcel er skyldsat til 4 øre og angit at tilhøre Andreas Bjørkmann.

2. Skjøte dat. 9de th[ing]l[æst] 13/9-19 fra Tynset sognekommune og ordfører Bakker til Andreas Bjørkmann paa d[enne] Ej[en]d[om] og 90-2 efter kr 75,- pr. [...]maal

3. Obligation dat. 4, thl. 13/9-19 fra Andreas Bjørkmann til Smaabruk- og boligbanken kr. 4000,- m[ed] p[ant] i d[enne] Ej[en]d[om] og 90-2

Anm. 12/9-39 tgl. påtegn. om at Andreas Bjørkmann av obl[igasjonen]s hovedstol overtar[?] kr. 1384,20 trods [....] ved tv. auksjon.

4. Erklæring av 15/2-31 thl. 5/1-32 hvorved et paa d. Ejd. og 90-2 avgit auksjonsbud er stadfestet.

5. Erklæring av 14/9 dok. 1448, dagb[ok]f[ørt]. 14/9, gr[unn]b[ok]f[ørt] 26/9-38 om at et p. d. Eid. avgit auksjonsbud er stadfestet.

6. Auksjonsskjøte dat. 12/10, dok. 1597[?] dagbf. 12/10-39, grbf. 13/10-39 til Andreas Bjørkmann f. 24/11-78 paa d. Eid. og 90-2 for kr. 1384,20.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anita Bjørkmann

Tusen hjertelig takk for flott hjelp, Gunnar. Jeg er evig takknemlig. Det er moro å lese når man skjønner hva som står og sammenhengen.  :D

Mvh Anita.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.