Gå til innhold
Arkivverket
Christel Rasmussen

Databasevelgeren

Recommended Posts

Christel Rasmussen

Jeg har flere ganger brukt Databasevelgeren og notert den som kilde. Den har også vært til hjelp når jeg har søkt i kirkebøker, men noen ganger har den blitt stående som egen kilde der jeg ikke har kunnet finne innførselen i kirkeboken. Den skal jo forsvinne etter 31.03. og det betyr vel at jeg må stryke den som kilde hvor jeg har brukt den. Har jeg oppfattet det riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen M. Steen

Nei, den informasjonen du har funnet via gammel DA (databasevelgeren) skal være overført til det nye innen 31. mars. Det vil med andre ord si: har du funnet informasjon via databasevelgeren skal du i prinsippet kunne finne akkurat den samme informasjonen via http://digitalarkivet.arkivverket.no/finn_kilde (mye av det vil du finne allerede, siden overføringen har pågått i noen måneder nå). Når du har funnet tilsvarende informasjon i det nye systemet erstatter du bare den gamle linken med den nye (jeg antar det er linkene du har "notert")

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christel Rasmussen

Takk for svar. Da skal jeg ta meg tid å erstatte linken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.