Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av tekst i kirkebok for Hornindal

Ørjan Hagerup Kvaløy
 Del

Recommended Posts

Et omreisende par fra Sverige, Johan Wilhelm Gustavsen og kone Christine Johansdatter får ei datter i Hornindal den 14.04.1879, Hædde Fredrikke. På foreldrene er det påført en del opplysninger, som jeg ikke klarer å tyde. Kan noen være behjelpelig? 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6872&idx_id=6872&uid=ny&idx_side=-69

Ørjan Kvaløy

Har forsøkt å kopiere teksten: 

post-711-0-84513700-1394483869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe av det jeg kan tyde:

Omrejsende Fejersvend Johan Wilhelm Guldbrandsen og kone Christine Johansdatter. (Barnet født som ......? (Begge forældrene svenske af fødsel, angivelig? fødte i Lindesberg Sogn i Vesterås Stift - Vestmanland, Ørebro Læn. Han f. 1846, Hun 1841. gift (?) 1873 i Lindesberg?) ............resten klarer jeg ikke å tyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efter senere oplysninger er de ikke egteviede og har ikke -

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Aase! Dette paret får også ei datter i Brønnøysund i 1876, og da står det at barnet er ekte, men de blir viet i Steinkjer først i 1883. Får også et barn i Steinkjer det året. Ser ut som de reiste mye rundt i Norge og Sverige, og får barn rundt omkring, som dels blir satt igjen på oppfostring. 

ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.