Jenny Emelia Nikolaisen Skrevet Mars 17, 2014 Del Skrevet Mars 17, 2014 Hei, kan noen hjelpe meg med noen ord i dette skiftet? Det gjelder: Punkt 16 på høyresida, Jeg tyder: Sønnen Abraham Jørgensen, 32 Aar gl. og ???? i utlandet. Nederst i dette skiftet er det et vergemål. Der tyder jeg: for den fraværende S?????søn og for den ugifte S????bondatter paalig- ger det S???sønnen Lars Jørgensen at forestaae?? arve?????? med L??? og ????? I følge en bygdebok fra Tjølling, skal kona, Marie Olsdatter, ha overtatt huset. Jeg kan ikke se noe om dette i skiftet - stemmer det? (jeg skal prøve å leite i pantebøkene etter huset) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Mars 17, 2014 Del Skrevet Mars 17, 2014 Sønnen Abraham Jørgensen, 32 Aar gl. og fraværende i utlandet. Nederst i dette skiftet er det et vergemål. Der tyder jeg: for den fraværende Stervboesøn og for den ugifte Stervboedatter paalig- ger det Stervboesønnen Lars Jørgensen at forestaae overeensstemmende med Lov og Anordninger. - Det står ikke noe om hvem som overtok huset, men Boets Vaaningshuus er verdsatt til 100 spd. 24 s. i pt. 2 under Indtægt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jenny Emelia Nikolaisen Skrevet Mars 17, 2014 Forfatter Del Skrevet Mars 17, 2014 Takker. Vet du hva stervboe er for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Mars 17, 2014 Del Skrevet Mars 17, 2014 http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=stervbo&search=S%C3%B8g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå