Gå til innhold
Arkivverket

Norske prisonfanger 1807-1814


Tore Langholm
 Del

Recommended Posts

Jeg har med stor interesse lest om dette materialet på siden

 

http://digitalarkivet.uib.no/DaDoc/fa22001807.htm

 

Dette var imidlertid skrevet i 2003, er status fremdeles at man må resie til Kristiansand eller Arendal og lese mikrofilm, eller har man planer om å gjøre det inskannede materialet tilgjengelig på internett?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med stor interesse lest om dette materialet på siden

 

http://digitalarkivet.uib.no/DaDoc/fa22001807.htm

 

Dette var imidlertid skrevet i 2003, er status fremdeles at man må resie til Kristiansand eller Arendal og lese mikrofilm, eller har man planer om å gjøre det inskannede materialet tilgjengelig på internett?

 

Jeg er ikke kjent med at disse mikrofilmene er skanna. Det er snakk om mikrofilmer som ikke er produsert i Arkivverkets regi, og som inneholder arkivsaker som ikke hører hjemme i Riksarkivet eller et av statsarkivene. Jeg ser av det som er skrevet i 2003, at også Riksarkivet skal ha en kopi av mikrofilmene.

 

Jeg skal gjøre de rette vedkommende oppmerksomme på saken, og så får vi se om skanning av disse mikrofilmene vil bli prioritert. Det forutsetter i tilfellet at Public Records Office (en del av National Archives) ikke har innvendinger mot at mikrofilmene skannes og publiseres av Arkivverket. Skanning var selvsagt ikke ei aktuell problemstilling da mikrofilmene ble produsert på slutten av 1970-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
6 minutter siden, Lars M Hansen skrev:

Hvordan er det gået med dette. beregnes det blive indskannet?

 

 

 

Ikke skannet. 

 

 

Digitalarkivet
Ann-Mary Engum 
 
 

Finn kilde

Søket ditt ga 1 treff som inneholder alle søkebegrepene
  • 1
 
 
  • 1

Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket

E-post: digitalarkivet@arkivverket.no
Hjelpetelefon: 480 55 666

Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO


Personvernerklæring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.