Gå til innhold
Arkivverket

Er Von der maulen samme slekt som ther maulen ?

guest
 Del

Recommended Posts

Search

Search

DNA Matches Only
Birth

Death

Updated Since

Family Members

Add Another
SEARCH
Search for Aga   (1-10 of 36 results)

Aamund Halgeirson Aga 
Born:Aga, Ullensvang, HordalandFather: Spouse: Death:Aga, Ullensvang, HordalandMother: Source: Private Member's Tree
Kristi Torgilsdtr. Aga 
Born:1629
Aga, Ullensvang, HordalandFather: Torgils Tohannesson AgaSpouse: Engel Hansen Gj²enDeath:1717
Gj²en, Strandvik, HordalandMother: Kristi Torbj²rnsdtr. B²rveSource: Private Member's Tree
Torgils Vikingsson Aga 
Born:Aga, Ullensvang, Hordaland, NORFather: Viking FinnsonSpouse: Gudrun Ormsdatter LydvoDeath:Ullensvang, Hordaland, NORMother: Source: Private Member's Tree
Aasa Torgilsdtr. Aga 
Born:1563
Aga, Ullensvang, HordalandFather: Torgils Johannesson TorsnesSpouse: Death:unknownMother: Birgitte Sevalsdtr. SkiftunSource: Private Member's Tree
N. Aamundsdatter Aga 
Born:Aga, Ullensvang, HordalandFather: Spouse: Greip Ivarson GalteDeath:unknownMother: Source: Private Member's Tree
Lars Aamundson Aga 
Born:1630
Aga, Ullensvang, HordalandFather: Aamund Halgeirson AgaSpouse: Guri Jacobsdtr. VelureDeath:Aga, Ullensvang, HordalandMother: Source: Private Member's Tree
Gyrid Torgilsdtr. Aga 
Born:Aga, Ullensvang, HordalandFather: Torgil Vikingsson ValenSpouse: Arne Asbj²rnssonDeath:Hedland, UllensvangMother: Gudrun Ormsdtr. LydvoSource: Private Member's Tree
Sigurd Bonde på Aga 
Born:Ullensvang, Hordaland, NORFather: Brynjulv KalvsonSpouse: Death:Ullensvang, Hordaland, NORMother: Source: Private Member's Tree
Hans Marteinson Aga 
Born:unknownFather: Spouse: Gudrun Ormsdtr. LydvoDeath:unknownMother: Source: Private Member's Tree
Johannes Torgilsson Aga 
Born:1475
Aga, Ullensvang, HordalandFather: Torgil Vikingsson ValenSpouse: Gyrid Torgilsdtr. GaltungDeath:unknownMother: Gudrun Ormsdtr. Lydvo

DNA Matches Only
Torgils Vikingsson Aga
  •  

Born:
Aga, Ullensvang, Hordaland, NOR
Father:
Viking Finnson
Spouse:
Gudrun Ormsdatter Lydvo

Death:
Ullensvang, Hordaland, NOR

Når jeg sir at jeg har dna Matches så mener jeg det !  Når jeg sier at jeg har y dna mot Tyske store slekter så er det sant . Når jeg legger ut noe som også står i kirkebøker og vi har familie ledde så er dette sant , 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med svært få unntak finnes det ikke DNA-analyser for personer født på 1500-1600-tallet, så det er vanskelig å forstå hvor du har disse "opplysningene" fra.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er på FamilytreeDNA du er, så må du klikke på lenken på matcher på familyFinder etter du har logget inn:

https://www.familytreedna.com/my/family-finder/matches.aspx

Alt annet blir bare misforståelser.

Eventuelle matcher på mtDNA blir i (flere) tusen års perspektiv, forøvrig går denne kun langs morslinjen, mormors mormors mor osv.

Matcher på Y-DNA går kun langs farfars farfars fars linje osv.

Ikke bruk søkefunksjonen (øverst) på FamilytreeDNA, den er forvirrende (du får opp personer i slektstrærne til dine treff, ikke treffene i seg selv).

I utgangspunktet er det primærkilder (les: kirkebøker mv) som du må bygge ditt slektstre på. I tvilstilfeller kan DNA være til hjelp. Men - du kan aldri "bygge" et slektstre på DNA alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste sikre vedr DNA vi er gjort kjent med er de Y-DNA-testene som JH og hans onkel Harry tok hos Gena. JH la så inn resultatene, vel og merke feil og med at de var testet hos FtDNA,, i ySearch, med ID: 6E4P8 med Hohenzollern som eldste kjente ane, og kontaktperson jan harald hohenzollern

DYS 393: 13

DYS 390: 25

DYS 19b: 16

DYS 391: 11

DYS 385a: 14 FEIL

DYS 385b: 11 FEIL

DYS 439: 11

DYS 389-1: 13

DYS 392 Mangler

DYS 389-2 Mangler

DYS 458: 16

DYS 447: 14 skal være 437

DYS 448: 20

GATA H4: 11

DYS 456: 15

DYS 438: 11

DYS 635 Mangler

Så ba jeg JH om å fjerne denne, noe han fortsatt ikke har gjort, samtidig som jeg la inn de korrekte verdiene under ID: BZGTY med Anders Andersen f 1906 som eldste kjente paternale ane, og mitt navn som kontaktperson.

DYS 19/394: 16

DYS 385a: 11

DYS 385b: 14

DYS 392: 11

DYS 389-2: 29

DYS 437: 14

DYS 635: 23

Så, fikk jeg noen tremenninger av Fosse-guttene, med samme paternale tippoldefar, til å teste seg med samme test som JH og Harry hos Gena. Denne ga 100 % samme RESULTAT som BZGTY, noe som sansynliggjorde at tremenningene, Harry og JH hadde samme forfar på Fosse.

Etter dette har ikke Fosse-fetrene lagt frem noe som helst annet enn tøys! Brudvik har lagt slektstreet, så langt det kjennes, inn i et program. JH sin mors slekt er Romani i alle kjente generasjoner, og det er interessant i seg selv, både i forhold til DNA og sosio-kulturelle forhold, f eks at flere av JHs onkler og tanter ble født mens familien var tvangsplassert på Svanviken arbeidsleir.

Håper at JH nå kan slutte med å spre allsrns tull, og svare på om der finnes flere DNA-tester enn de som i sin tid ble tatt hos Gena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste sikre vedr DNA vi er gjort kjent med er de Y-DNA-testene som JH og hans onkel Harry tok hos Gena. JH la så inn resultatene, vel og merke feil og med at de var testet hos FtDNA,, i ySearch, med ID: 6E4P8 med Hohenzollern som eldste kjente ane, og kontaktperson jan harald hohenzollern

DYS 19b: 16

DYS 385a: 14 FEIL

DYS 385b: 11 FEIL

DYS 392 Mangler

DYS 389-2 Mangler

DYS 447: 14 skal være 437

DYS 635 Mangler

Så ba jeg JH om å fjerne denne, noe han fortsatt ikke har gjort, samtidig som jeg la inn de korrekte verdiene under ID: BZGTY med Anders Andersen f 1906 som eldste kjente paternale ane, og mitt navn som kontaktperson.

DYS 19/394: 16

DYS 385a: 11

DYS 385b: 14

DYS 392: 11

DYS 389-2: 29

DYS 437: 14

DYS 635: 23

Så, fikk jeg noen tremenninger av Fosse-guttene, med samme paternale tippoldefar, til å teste seg med samme test som JH og Harry hos Gena. Denne ga 100 % samme RESULTAT som BZGTY, noe som sansynliggjorde at tremenningene, Harry og JH hadde samme forfar på Fosse.

Etter dette har ikke Fosse-fetrene lagt frem noe som helst annet enn tøys! Brudvik har lagt slektstreet, så langt det kjennes, inn i et program. JH sin mors slekt er Romani i alle kjente generasjoner, og det er interessant i seg selv, både i forhold til DNA og sosio-kulturelle forhold, f eks at flere av JHs onkler og tanter ble født mens familien var tvangsplassert på Svanviken arbeidsleir.

Håper at JH nå kan slutte med å spre allsrns tull, og svare på om der finnes flere DNA-tester enn de som i sin tid ble tatt hos Gena.

Denne testen her kommer ikke fra noen av Fosse slekten Arnfrid , Det er steinsbø som har tatt dna av meg og testen meg mot han blant annet . Jeg ser at du nå slår et slag i løse luften . Family Tree DNA is the testing partner for National Geographic’s Genographic Project. , Ydna testen var en 16 markører dna testen  og disse store testene vi nå har sier noe helt annet en hva du påstår , 

Hvis det er på FamilytreeDNA du er, så må du klikke på lenken på matcher på familyFinder etter du har logget inn:

Eventuelle matcher på mtDNA blir i (flere) tusen års perspektiv, forøvrig går denne kun langs morslinjen, mormors mormors mor osv.

Ikke bruk søkefunksjonen (øverst) på FamilytreeDNA, den er forvirrende (du får opp personer i slektstrærne til dine treff, ikke treffene i seg selv).

I utgangspunktet er det primærkilder (les: kirkebøker mv) som du må bygge ditt slektstre på. I tvilstilfeller kan DNA være til hjelp. Men - du kan aldri "bygge" et slektstre på DNA alene.

Hei , takk for svar jeg har nå brukt dna i tvilstilfelle ang AGA ætten  og fått et klart svar på att jeg har røtter fra den slekten ang Mtdna treff . 

mvh jan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , takk for svar jeg har nå brukt dna i tvilstilfelle ang AGA ætten  og fått et klart svar på att jeg har røtter fra den slekten ang Mtdna treff . 

mvh jan

Du kan ikke bruke DNA på denne måten. Ved tvilstilfelle mener jeg f.eks. dersom det er tvil om et farskap, om den oppgitte faren er korrekt. Da kan i visse tilfelle DNA gi svaret, slik det jo gjorde for din ane (Anders Elias Fosse).

mtDNA kan du absolutt ikke bruke på den måten du nå gjør. Der får du kun svar på din rene morslinje, mormors mormors mormor osv. mtDNA går aldri gjennom mannsledd.

Du mangler totalt en grunnleggende forståelse for de forskjellige DNA-testene, hvordan de kan brukes i slektsforskning, hvordan DNA arves. Din tolkning av resultatene du har fått er således feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MtDna følger en ren morslinje. Linjen du har vist brytes da to steder – med Lars og Odd.
Det må altså være moren til AnneSofie som har linje tilbake til Aga.
Den linjen du viser her må bevises med primærkilder, noe som så langt ikke har vært mulig!

You

laila jacobsen your mother

Hanna Sofie her father

Anne Sofie his mother

Lars her father

Ingeborg his mother

Odd her father

Britha Velure his mother

Guro Eidnes her mother

Anna Aga her mother

Lars Aga her father ikke bevist!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Dna treff ikke holder for dere her inne og ser heller ingen grunn for og forsette denne debatten på dette forumet . Jeg har gjort hva som kan gjøres ang dna og forskning . Jeg har Mange treff på denne aga ætten på min dna match . Mer kan jeg ikke gjøre . husk dette er ikke en liten 16 markører , disse to testene er 111 markører . Takker sigmund steinsbø for den ene dna testen . Jeg for heller ha disse bevisene for meg selv , Trist at dere endå ikke godtar hva jeg legger ut som dna og forskning bevis i denne saken , det var så mye mere jeg ønsket og dele med dere . 

mvh Jan Harald Fosse , 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ved gjentatte forsøk ikke ser ut til at man forstår basisen ved DNA i genealogisk sammenheng har jeg sammenfattet dette enkelt her. Så må man også huske på at ved DNA så er det sannsynlighetsmatch, og ikke et definitivt svar. For ditt vedkommende Jan Harald, så ser du her - håper jeg - at din teori ikke holder vann.

fosse-dna.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Arne,

Takk for visualiseringen av DNA-testenes gyldighetsområde, da særlig anvendt på herværende utgangspunkt (probanden Jan Harald Fosse).

Dette er første skritt på veien til å ville innplassere DNA-testers anvendbarhet innen genealogi.

Det er kommet mange gode innlegg idag.

Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry, Kjell,

Siden Jon Harald Fosse synes å ha mistet både munn og mæle idet han blir konfrontert med krav om etterrettelighet, så kan det passe å spørre dere om hvilken faglitteratur dere støtter dere til ved bruk av DNA i slektsforsking/genealogi.

Anvender dere norsk eller utenlandsk litteratur?

I fall dere ikke anvender litteratur, (1) hva er det i DNA-testene som dere anser å ha identifiserende egenskaper og (2) hvem støtter dere dere til idet materialet skal tolkes? (3) Er det den enkelte tilbyder av tester eller finnes det en omforent metode for slik tolkning? (4) Er denne tolkning i så fall kun basert på utenlandske kommersielle aktørers hevdvunne påstander eller (5) har de samme aktører støtte i vitenskaplige publikasjoner. (6) I så fall hvilken vitenskap pretenderes? (7) Er er genetikk alene på medisinsk grunnlag eller (8) finnes det publikasjoner som setter DNA-testingen inn i en humanistisk sammenheng?

Det ville være fint om dere kunne dele dette, da enhver videre diskusjon av ulike "matcher" igrunn er temmelig verdiløse om de tester disse baserer seg på ikke kan settes inn i en kontekst hvor undersøkelsespersonene som diskuteres positivt og ugjendrivelig kan knyttes til de prøver som er tatt.

Med andre ord, hvilke fagfolk er på banen og hvilket fag er det egentlig som bedrives?

Mvh Are

Hei Are

Jeg samtykker med deg fullt ut  (ser at han har blitt  hjulpet  noe videre, men  tidligere aner ved hjelp av DNA aa gjore 15-1600-tallet, har lite med  slektsgranskning aa gjore).

Jeg haaper og antar at de fleste forstaar, at det er primaerkildene, som maa ligge til grunn vedrorende slektsgranskning.

Jeg leser at Stian oppfordrer til et nytt emne, vedrorende DNA.

Jeg vil i saa maate henvise til en debattt (omlag 2 aar gammel); " Kong Harald etterkommer av Olav den hellige" (med bruk av DNA ,mao unodvendig aa opprette et nytt emne).

I dette innlegget brukes legeforskning og kreft, som et grunnlag for vaar homogene Norske befolkning DNA (med henvisning til at Island ikke har tilsvarende homogen befolkning). Dette er riktig, men man ser bort fra svartedauden (som Island unngikk, les liten befolkning, treller fra Irland, samt tilflytning fra Gronland,  endring av klima). Forskere med medisin utdannelse, har lite aa gjore med forskere av historie......

Jeg la merke til ditt  innlegg i den refererte debatten (intet aa utsette paa dette), men reagerte paa at en serios slektsforsker var rimelig dogmatisk mht forhold vedrorende. innvandringen til Norge.

Jeg forstod at dette ble som "fanden leser bibelen", og avsluttet debatten med ironi....... (savnet dog dine vurderinger).

Avslutningsvis; jeg samtykker med deg i dine synspunkter. Jeg finner det dog besynderlig "aa finne et enkelt offer", og ikke berore personer med status.

Les (hele) den tidligere debatten (Kong Harald....). 

Jfr dette emnet,  burde det hvile i fred.

Mvh

Ole Petter Eriksen

Endret av Ole Petter Eriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald Fosse - det nytter ikke å få oversikt over "tankegangen" din. Du må forklare nærmere hva du har som utgangspunkt for konklusjonene dine. Jeg antar at du har tatt Family Finder-testen, og at det er den du drar opplysninger ut av. Min antakelse bygger på at det samtidig med at du hadde dine tester klare, kom signaler fra en svensk som hadde fått treff på Family Finder med en som opplyste at han var en Hoenzollern. Hun skal ha lagt dette inn på et svensk forum for DNA-tester, da hun var fortørnet over at vedkommende ikke var interessert i å finne ut noe om slektskapet etter at hun opplyste at hun IKKE var av Hoenzollernslekt.

Helt til slutt skal jeg bare si at du kan IKKE bruke slektene som DNA-treffene dine på Family Finder fører opp som aner som bevis for at du er av samme slekt. Det er fullstendig vanvittig.

Jeg har forsøkt å være positiv i forhold til det du fremlegger, men dette blir antakelig det siste jeg skriver i denne saken.

Endret av Kjell Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ved gjentatte forsøk ikke ser ut til at man forstår basisen ved DNA i genealogisk sammenheng har jeg sammenfattet dette enkelt her. Så må man også huske på at ved DNA så er det sannsynlighetsmatch, og ikke et definitivt svar. For ditt vedkommende Jan Harald, så ser du her - håper jeg - at din teori ikke holder vann.

fosse-dna.jpg

Veldig bra Kjell Arne, men jeg synes ikke vi skal bruke Aga som etternavn på Anna Larsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald Fosse - det nytter ikke å få oversikt over "tankegangen" din. Du må forklare nærmere hva du har som utgangspunkt for konklusjonene dine. Jeg antar at du har tatt Family Finder-testen, og at det er den du drar opplysninger ut av. Min antakelse bygger på at det samtidig med at du hadde dine tester klare, kom signaler fra en svensk som hadde fått treff på Family Finder med en som opplyste at han var en Hoenzollern. Hun skal ha lagt dette inn på et svensk forum for DNA-tester, da hun var fortørnet over at vedkommende ikke var interessert i å finne ut noe om slektskapet etter at hun opplyste at hun IKKE var av Hoenzollernslekt.

Helt til slutt skal jeg bare si at du kan IKKE bruke slektene som DNA-treffene dine på Family Finder fører opp som aner som bevis for at du er av samme slekt. Det er fullstendig vanvittig.

Jeg har forsøkt å være positiv i forhold til det du fremlegger, men dette blir antakelig det siste jeg skriver i denne saken.

Hei Kjell olsen , ja du har vert ryddig det skal du ha , Jeg har brukt dna som et hjelpe middel mot kirkebøker , som du ser har jeg aga navnet i mitt slekt-tree . Men jeg har også dna matcher mot aga Ætten , som jeg har Dna matcher mot eldre Tyske slekter . Men jeg er trøtt og lei av denne saken nå , Jeg trodde disse store dna testene var mere politelige en at vi bare skal avvise dette ,  Men jeg takker deg for en ryddig og grei fremstilling i denne sak 

mvh jan 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne testen her kommer ikke fra noen av Fosse slekten Arnfrid , Det er steinsbø som har tatt dna av meg og testen meg mot han blant annet . Jeg ser at du nå slår et slag i løse luften .

Family Tree DNA is the testing partner for National Geographic’s Genographic Project. , Ydna testen var en 16 markører dna testen og disse store testene vi nå har sier noe helt annet en hva du påstår ,

[/

mvh jan

Meg bekjent var det MtDNA Steinsbø tok kontakt med deg for å få klarlagt, ikke y-DNA; dette fordi han sto med en Marta Kristoffersdatter, slik du også gjør mht din maternale ane, begge med ukjente foreldre. Synes forøvrig du kan gi oss ID-nr til denne Mt-DNA-testen. Steinsbø har svart meg at han ikke har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig rent genealogisk, men for å gi den gjengse leser muligheten til å forstå persongalleriet, sammenhenger og slutninger er det rent pedagogisk nok enklere. Men ja, vi vet jo ikke noe særlig om henne - men for dette poenget var det ikke nødvendig all den tid man må kutte ved Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mange teorier ute og går her, her er min teori:

Jeg tror Jan Harald faktisk har tatt en FamilyFinder test på FamilytreeDNA. Så har han brukt søkefunksjonen øverst til venstre, på etternavn.

Ved å hake av for både "Exact spelling only" og  "DNA Matches Only" kan man da se personer med dette etternavnet som hans DNA-matcher har oppgitt i sitt slektstre (ancestral surname). Slikt kan selvsagt ikke brukes til å finne egen slekt. I området han har sin slekt fra, ville det være merkelig om ikke noen av hans FF-treff har en Aga i sitt slektstre! Selv jeg (som knapt har slekt nord for sentrale Østlandet) - får et "treff" på Aga. Det er fordi et av mine fjerne DNA-treff har lagt inn en Aga i sitt slektstre. Det garanterer absolutt ikke at dette slektstreet er korrekt, og det indikerer absolutt ikke at denne Aga-personen er min slektning...

Så da spør jeg deg, Jan Harald: Har du tatt en FamilyFinder test?

(Dette søket vil forresten gi treff på ancestral surnames i mtDNA og Y-DNA også, da blir det selvsagt helt på jordet...)

post-1831-0-00675900-1434574252_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og velkomstsiden min på FamilytreeDNA (den jeg kommer til når jeg logger inn) ser slik ut, her står det hvilke tester jeg har tatt. Hva står det hos deg, Jan Harald?

post-1831-0-38747100-1434575158_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mange teorier ute og går her, her er min teori:

Jeg tror Jan Harald faktisk har tatt en FamilyFinder test på FamilytreeDNA. Så har han brukt søkefunksjonen øverst til venstre, på etternavn.

Ved å hake av for både "Exact spelling only" og  "DNA Matches Only" kan man da se personer med dette etternavnet som hans DNA-matcher har oppgitt i sitt slektstre (ancestral surname). Slikt kan selvsagt ikke brukes til å finne egen slekt. I området han har sin slekt fra, ville det være merkelig om ikke noen av hans FF-treff har en Aga i sitt slektstre! Selv jeg (som knapt har slekt nord for sentrale Østlandet) - får et "treff" på Aga. Det er fordi et av mine fjerne DNA-treff har lagt inn en Aga i sitt slektstre. Det garanterer absolutt ikke at dette slektstreet er korrekt, og det indikerer absolutt ikke at denne Aga-personen er min slektning...

Så da spør jeg deg, Jan Harald: Har du tatt en FamilyFinder test?

(Dette søket vil forresten gi treff på ancestral surnames i mtDNA og Y-DNA også, da blir det selvsagt helt på jordet...)

Jeg har tatt to store tester , når jeg søker bruker jeg kunn DNA Matches Only ikke Exact spelling only . jeg logger meg inn før jeg søker på FamilyFinder test  .  på den andre testen jeg har 111 markører søker jeg etter dna treff på y som er en ydna . Aga Ætten har jeg på FamilyFinder test og bruker kunn dna som søk , men først logger jeg meg inn før jeg søker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine matcher på FamilyFinder finner du ved å klikke på knappen som jeg har ringet inn med rødt på tegningen under. Det er KUN den du kan bruke, ikke noe annet! Og det er KUN den "matches" knappen du finner under "FamilyFinder". Dersom du ikke har tatt FamilyFinder testen, så må du si fra nå! Da kan du ikke få noen resultater på den delen av slekten du snakker om (Aga).

post-1831-0-31016400-1434576273_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt to store tester , når jeg søker bruker jeg kunn DNA Matches Only ikke Exact spelling only . jeg logger meg inn før jeg søker på FamilyFinder test  .  på den andre testen jeg har 111 markører søker jeg etter dna treff på y som er en ydna . Aga Ætten har jeg på FamilyFinder test og bruker kunn dna som søk , men først logger jeg meg inn før jeg søker .

OK - nå begynner det å ligne noe  :) så jeg tar en til.

Når du er inne på Family Finder og Matches, kan du trykke der det står "Ancestral Surnames" og skriv inn Aga (og trykke Enter). Så vidt jeg forstår, så har du match med en som har Aga blant anene. Finner du to matcher (eller flere) som har Aga blant anene sine, kan du sammenligne dere tre (eller flere) på den såkalte chromosombrowser. Har dere et felles treff (blokk på minst ca 5 cM) på samme kromosom alle tre, KAN det være pga at dere har Aga som felles slekt. Men ingen ting er sikkert når det gjelder felles slekt. Det som er klart, er at du med stor sikkerhet er i slekt med matchene dine på en eller annen måte.

Endret av Kjell Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal vere sant så er jeg mest intresert i og finne ut hvem dette er 

• 1/6/2015
  • Half Siblings, Grandparent/ Grandchild, Aunt/ Uncle, Niece/ Nephew
  • assignButton.png
  •  1613.18
  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - nå begynner det å ligne noe  :) så jeg tar en til.

Når du er inne på Family Finder og Matches, kan du trykke der det står "Ancestral Surnames" og skriv inn Aga (og trykke Enter). Så vidt jeg forstår, så har du match med en som har Aga blant anene. Finner du to matcher (eller flere) som har Aga blant anene sine, kan du sammenligne dere tre (eller flere) på den såkalte chromosombrowser. Har dere et felles treff (blokk på minst ca 5 cM) på samme kromosom alle tre, KAN det være pga at dere har Aga som felles slekt. Men ingen ting er sikkert når det gjelder felles slekt. Det som er klart, er at du med stor sikkerhet er i slekt med matchene dine på en eller annen måte.

jeg har 10 av 36 felles av aga 

Den har du ikke funnet når du klikket på "matches" som jeg sa, Jan Harald?

den har steinsbø funne for meg , han har brukt min profil et halvt år , han spør meg om jeg kjenner til denne personen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider