Gå til innhold
Arkivverket

Er Von der maulen samme slekt som ther maulen ?

guest
 Del

Recommended Posts

jeg har 10 av 36 felles av aga 

den har steinsbø funne for meg , han har brukt min profil et halvt år , han spør meg om jeg kjenner til denne personen 

Dette er en som har testet seg og som enten er en halvbror/-søster av deg, besteforelder, tante/onkel, niese/nevø eller et barnebarn av deg - andre kan det ikke være. Så "enkelt" er det. Antakelig en av dine nærmeste som har tatt testen uten å informere deg. Jeg vet ikke hva du har av slike slektninger.

Endret av Kjell Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen med Navnet H F H  i slekten som jeg vet om . jeg har sendt han mange meldinger . men jeg for håpe at jeg for svar .

jeg skal ha en halvbror født 1985 Tom Egil nielsen fra min far  , han står i arveoppgjøret men ingen finner han her i Norge . vi tror han kan mulig være dansk etter hva jeg har hørt en gang  

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - nå begynner det å ligne noe  :) så jeg tar en til.

Når du er inne på Family Finder og Matches, kan du trykke der det står "Ancestral Surnames" og skriv inn Aga (og trykke Enter). Så vidt jeg forstår, så har du match med en som har Aga blant anene. Finner du to matcher (eller flere) som har Aga blant anene sine, kan du sammenligne dere tre (eller flere) på den såkalte chromosombrowser. Har dere et felles treff (blokk på minst ca 5 cM) på samme kromosom alle tre, KAN det være pga at dere har Aga som felles slekt. Men ingen ting er sikkert når det gjelder felles slekt. Det som er klart, er at du med stor sikkerhet er i slekt med matchene dine på en eller annen måte.

Search

• DNA Matches Only
  • Birth
  • +/- 5 +/- 10 +/- 15 +/- 25 +/- 50 
  •  
  • Death
  • +/- 5 +/- 10 +/- 15 +/- 25 +/- 50 
  •  
  • Updated Since
  •  
  • Family Members

• --select-- Mother Father Spouse 
  •  
  •  Add Another
SEARCH
Search for Aga   (1-10 of 36 results)
  •  
    Aamund Halgeirson Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    Aga, Ullensvang, Hordaland
    Father:

Spouse:

Death:
    Mother:

•  
    Kristi Torgilsdtr. Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    1629

Father:
    Torgils Tohannesson Aga
    Spouse:
    Engel Hansen Gj²en

Death:
    1717

Gj²en, Strandvik, Hordaland

Mother:
    Kristi Torbj²rnsdtr. B²rve
  •  
    Torgils Vikingsson Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    Aga, Ullensvang, Hordaland, NOR
    Father:
    Viking Finnson
    Spouse:
    Gudrun Ormsdatter Lydvo

Death:
    Ullensvang, Hordaland, NOR
    Mother:

•  
    Aasa Torgilsdtr. Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    1563

Father:
    Torgils Johannesson Torsnes
    Spouse:

Death:
    unknown
    Mother:
    Birgitte Sevalsdtr. Skiftun
  •  
    N. Aamundsdatter Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    Father:

Spouse:
    Greip Ivarson Galte

Death:
    unknown
    Mother:

•  
    Lars Aamundson Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    1630

Father:
    Aamund Halgeirson Aga
    Spouse:
    Guri Jacobsdtr. Velure

Death:
    Mother:

•  
    Gyrid Torgilsdtr. Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    Father:
    Torgil Vikingsson Valen
    Spouse:
    Arne Asbj²rnsson

Death:
    Hedland, Ullensvang
    Mother:
    Gudrun Ormsdtr. Lydvo
  •  
    Sigurd Bonde på Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    Father:
    Brynjulv Kalvson
    Spouse:

Death:
    Mother:

•  
    Hans Marteinson Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    unknown
    Father:

Spouse:
    Gudrun Ormsdtr. Lydvo

Death:
    unknown
    Mother:

•  
    Johannes Torgilsson Aga
    • hastree_icon.png

Born:
    1475

Father:
    Torgil Vikingsson Valen
    Spouse:
    Gyrid Torgilsdtr. Galtung

Death:
    unknown
    Mother:
    Gudrun Ormsdtr. Lydvo

Av 256 ved navnet aga for jeg disse 36 som slekt ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, du bruker feil funksjon, du må gjøre slik jeg beskrev for deg. Du bruker den øverst på siden, men der får du ikke opp dine treff, men slektstre lagt inn av hvem som helst. Bruker jeg den samme på meg selv, får jeg masse AGA, sikkert akkurat det samme som du får der, og jeg har ingen Aga blant anene mine. Der får jeg også opp denne  Hans von Bismarck som du tok utgangspunkt i tidligere (i går). Den funksjonen du benytter er som å "google" etter Aga (svaret har ingen ting med deg å gjøre). Jeg tror jeg må si det slik, at du vil antakelig ikke komme noen vei med tolkingen av resultatet ditt uten at du får hjelp (det blir bare ønsketenking fra din side), og jeg sier nå TAKK FOR MEG (igjen). Jeg har ikke mer tid  :)

Endret av Kjell Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver en aller, aller siste gang... 

Du må klikke på knappen "Matches" under FamilyFinder. Se rød ring under.

post-1831-0-94171600-1434607195_thumb.jpg

Da ser du de som du har DNA-match med. Punktum. Det er ingen andre matcher du kan bruke for å se et mulig slektskap til Aga.

Hvis du så absolutt skal søke blant disse matchene, så bør du først bruke "Name:" og ikke "Ancestral surname:". Den siste vil kun søke i disse personenes oppgitte aner.  Dine fjerne slektningers antatte aner er ikke nødvendigvis dine aner, akkurat det er det veldig viktig at du forstår.

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Kjell olsen . 

Du må bruke DNA Matches Only ellers blir det helt feil . Vist du kunn søker på navn uten og bruke dna only for du opp mange hundre navn  som google . du bruke dna only for og få rett svar ang dine treff . så jeg har gjort rett hele tiden . nå er jeg på jobb er det noe dere lurer på er det bare og ringe meg eller kontakte meg , jeg har nå pratet med flere ang dna og hvordan vi gjør dette , 

mvh jan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Kjell olsen . 

Du må bruke DNA Matches Only ellers blir det helt feil . Vist du kunn søker på navn uten og bruke dna only for du opp mange hundre navn  som google . du bruke dna only for og få rett svar ang dine treff . så jeg har gjort rett hele tiden . nå er jeg på jobb er det noe dere lurer på er det bare og ringe meg eller kontakte meg , jeg har nå pratet med flere ang dna og hvordan vi gjør dette , 

mvh jan 

Jan Harald - igjen og igjen - du kan ikke bruke den søkefunksjonen slik du tenker!  Når du har tatt Y-DNA, mtDNA i tillegg til FamilyFinder - så får du da opp slektstrærne til halve Norge! Glem den søkefunksjonen og lytt til de råd du får! Du må gå inn på den "knappen" jeg har vist til flere ganger nå! Slektstrærne til dine Y eller mtDNA-matcher er (med svært få unntak) ikke dine slektninger

Jeg ber deg innstendig om at du søker hjelp hos noen som har mye erfaring med DNA i slektsforskning - og FamilyTreeDNA. 

Og nå sier også jeg: Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald Fosse,

Legg merke til at du sliter ut alle de gode hjelperne. Samtidig ser det ikke ut til at du ønsker å sette deg inn hva som er anerkjente fremgangsmåter innen elementær slektsforskning. Om du ikke er mottagelig for gode råd og ditto advarsler, så er jeg redd for at resultatene av din "forskning" vil forbli uholdbare og helt uten verdi for noen.

Ingen kan nekte deg å tro på eventyr, men ved deltakelse i det offentlige rom, med de samme eventyr, så pådrar du deg kritiske blikk. Responsen vil stå i forhold til det som fremsettes. I ditt tilfelle er mange av påstandene uhyrlige og  fullstendig løsrevne fra enhver sunn virkelighetsforståelse.

Det som gjenstår er igrunn bare å henvise til telefonkatalogen (som vel ikke trykkes lenger), den kan nemlig lett misforstås som Norges største og mest populære slektsbok. Ikke bare det, under de gule sider finnes det referanse til mye flott ekspertise som sikkert kan hjelpe til med flere av dine spørsmål.

Lykke til!

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig Are hva en mann sleng ut av seg . Jeg skal forklare dette for siste gang . Når du skal søke etter nye Matches" under FamilyFinder må du bruke søkemondulen de har der , Når du søker etter nye Matches må du søke med  DNA Matches Only. Dette er siste gang jeg prøver og forklare dere dette ...

Takk for meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Kjell olsen . 

mvh jan 

OK - jeg får svare på dette da.

Når du bruker "DNA matches only" får du opp ALLE som har DNA-testet seg i Family Finder hos FTDNA (og som har lagt inn slektstrær). De som det står "Private Member's Tree" på, er imidlertid slike som du IKKE har DNA-match med. De som DU har DNA-match med kommer opp med fullt navn, og kan gjenfinnes blant matchene dine..

Slik må en forstå denne nye søkefunksjonen, som er kommet til på grunn av et samarbeid de har innledet med My Heritage eller hvilket selskap dette nå er (som jeg ikke har tid til å sjekke). Dersom du IKKE bruker "DNA matches only", får du i tillegg opp en bråte med trær fra folk som IKKE har tatt DNA-test i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig Are hva en mann sleng ut av seg . Jeg skal forklare dette for siste gang . Når du skal søke etter nye Matches" under FamilyFinder må du bruke søkemondulen de har der , Når du søker etter nye Matches må du søke med DNA Matches Only

. Dette er siste gang jeg prøver og forklare dere dette ...

Takk for meg

Ja, jeg håper det er siste gang du prøver å forklare dette, for det er feil! Glem den søkefunksjonen - den virker ikke slik du tror. Du lytter ikke til rådene du får her, så det blir nytteløst å forsøke å hjelpe deg. Du har ingen forståelse for DNA benyttet i slektsforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt imponert over alle dem som forsøker å hjelpe Jan Harald Fosse med hans "slektsforskning". Det er jo imidlertid klart at han ikke forstår, og ikke v i l forstå, hvordan DNA-testing brukes. Så jeg er redd det er nytteløst å bringe ham til fornuft. Klippe, klippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at jeg vet hvordan  DNA-testing brukes . Det som jeg mulig har misforstått er at vi ikke kan søke på DNA Matches Only på denne testen  , Ellers blir det helt feil og fremstille meg her på forumet som noen gjør ! Om jeg søker på Name  så har jo jeg også noen treff ,  Så sier jeg bare Har jeg noen venner eller bekjente  her i Bergen som ser på dette forumet ? Dere er velkommen til en kaffe så kan dere se selv hva jeg har som match , på 111 y testen og mtdna . Ta kontakt så for vi se hvem som ler best  Og hvem som skal få lov til og unnskyld seg her på forumet  , Jeg håper dere tar kontakt med meg og tar en tur til dere som kjenner meg og ser på dette . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dna-match med den personen som har lagt inn dette slektstreet, men ikke hele treet!

Hvis dette f.eks. skulle være din fetter fra Fosse med felles farfar, så er du ikke i slekt med din fetters mor og hennes forfedre. Halve treet er allerede da ikke din slekt!

Fjernere slektskap til hovedpersonen gir mindre del av slektstreet felles.

I tillegg må slektstreet som er lagt inn, verifiseres med primærkilder. "Eventyr-tre" kan nok være registrert også her.

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dna-match med den personen som har lagt inn dette slektstreet, men ikke hele treet!

Det kan faktisk også diskuteres, om han er i slekt med sin "DNA-match". Denne søkefunksjonen (øverst på siden) tar også med Y-DNA og mtDNA (og deres anetrær) hvis man har krysset av for DNA-matches only, jeg vil absolutt ikke påstå at jeg er "i slekt" med mine mtDNA matcher. I alle fall ikke de nærmeste (tre?)tusen år...

Da blir det enda mer meningsløst å søke i deres slektstrær!

Bortsett fra ren farslinje og ren morslinje, er det kun FamilyFinder (autosomale kromosomer, ev. X) man kan bruke her. Og da stemmer det som Åsbjørg sier: Man har DNA-match med personen som har lagt inn slektstreet, ikke hele treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som 4 cusine i treet fra denne slekten og han lever nå ikke en død person . . jeg prøver og dobbel kjekke ut med mtdna og får treff på aga . jeg ser han også denne personen har olsen  og søker på olsen for 0 treff på olsen . jeg ser han har Velure og for treff der . det blir ikke lett og forklare her , men jeg håper at jeg har noen venner som ser på som liker denne hobbyen ta turen til meg , Jeg ser at vi har netttroll her også og det er ikke bra , Da tør snart ingen og bruke dette forumet til slutt . Når enkelte personer her på forumet er mer opptatt og skriver tull og fjas om deg som person eller dine aner trekker folk seg ut av dette forumet og ingen tør og legge ut noe her lengre . Er det sånn vi skal ha det ? 

Til mine venner som ser på ta turen kaffen er klar  ;) og god helg til alle som gidder og se på denne galskapen her på denne siden . 

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som 4 cusine i treet fra denne slekten og han lever nå ikke en død person . . jeg prøver og dobbel kjekke ut med mtdna og får treff på aga . jeg ser han også denne personen har olsen  og søker på olsen for 0 treff på olsen . jeg ser han har Velure og for treff der . det blir ikke lett og forklare her

Ein teori:

Din 5xtippoldemor Brita Monsdatter har en søster Kari som blir gift med ein Jon Olson Aga. Dersom din "4 cousin" er etterkommer av Kari og Jon kan du vel kanskje få disse treffa...

Felles forfedre er i så fall Mons Velure og Guro Eidnes og det skulle vel være mulig å sjekke med hjelp av primærkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Anna Larsdatter AGA Født 1652 på agatunet øvstetunet 1 ,

Samt med noen dna analyser og sansynlig en far som het AGA så forholder jeg meg til dette .

laila jacobsen

your mother

Hanna Sofie

her father

Anne Sofie

his mother

Lars

her father

Ingeborg

his mother

Odd

her father

Britha Velure

his mother

Guro Eidnes

her mother

Anna Larsdatter Aga

Med Anna Larsdatter AGA Født 1652 på agatunet øvstetunet 1 ,

Samt med noen dna analyser og sannsynlig en far som het AGA så forholder jeg meg til dette  jeg har . men hvor resten av denne Aga slekten kommer inn skal vi finne ut av .Som historikere sier fra Hardanger i brev som dere har les så krysset disse slektene seg mye , Jåstad og velure og aga ætten.

Jeg skal ikke være arrugant eller noe men det hadde vert så gøy og finne ut av dette , 

mvh jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald.

Vi skal alle være glade for at det er personer som påpeker feil i anetavler.

Hadde de ikke det gjort hadde dine oppsett av anerekker her på forumet blitt tatt for god fisk av mange, og blitt

spredd. Dette kaller vi slektsvirus. Disse ovenfor nevnte personene som er grei og hjelper deg virker på denne måten som

antibiotika. 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Larsdatter gift med Ivar Helgesen er uansett ikkje av det som blir kalla "Aga-ætta".

Lars Oddson bygsla bruk 1 på Øvstatunet. Lars Oddson sine etterkommere er borte fra Aga før ca 1695.

Lars Oddson Aga i bygdeboka:

http://www.nb.no/nbsok/nb/b82dd30dac4dbed08cc1316bd7b4acb9?index=9#485

Spørsmålstegn foran Anna betyr at Olav Kolltveit er usikker. Han nevner ikkje Aga i omtalen av Anna Larsdatter på Eidnes i bygdeboka:

http://www.nb.no/nbsok/nb/1fb6a5f4bb4c49a569301e454858c556?index=10#75

Forlovelse og vielse for «Iffver Helliesen Eidnes» og Anna Lauridtzd. (uten noe stednavn)

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ullensvang, Ministerialbok nr. A 2 (1669-1732), Ekteviede 1680, uten sidenr.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11710&idx_id=11710&uid=ny&idx_side=-34

En av forloverne var «Lauridtz Omundson Agge». Lars Åmundson i bygdeboka, brukar på bruk nr 7, heller ikkje  han var av "Aga-ætta":

http://www.nb.no/nbsok/nb/b82dd30dac4dbed08cc1316bd7b4acb9?index=9#516

Hvis du ønsker å fremstå som seriøs så må du godta at enn så lenge er far til Anna ukjent!!!

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Larsdatter gift med Ivar Helgesen er uansett ikkje av det som blir kalla "Aga-ætta".

Lars Oddson bygsla bruk 1 på Øvstatunet. Lars Oddson sine etterkommere er borte fra Aga før ca 1695.

Lars Oddson Aga i bygdeboka:

http://www.nb.no/nbsok/nb/b82dd30dac4dbed08cc1316bd7b4acb9?index=9#485

Spørsmålstegn foran Anna betyr at Olav Kolltveit er usikker. Han nevner ikkje Aga i omtalen av Anna Larsdatter på Eidnes i bygdeboka:

http://www.nb.no/nbsok/nb/1fb6a5f4bb4c49a569301e454858c556?index=10#75

Forlovelse og vielse for «Iffver Helliesen Eidnes» og Anna Lauridtzd. (uten noe stednavn)

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ullensvang, Ministerialbok nr. A 2 (1669-1732), Ekteviede 1680, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11710&idx_id=11710&uid=ny&idx_side=-34

En av forloverne var «Lauridtz Omundson Agge». Lars Åmundson i bygdeboka, brukar på bruk nr 7, heller ikkje  han var av "Aga-ætta":

http://www.nb.no/nbsok/nb/b82dd30dac4dbed08cc1316bd7b4acb9?index=9#516

Hvis du ønsker å fremstå som seriøs så må du godta at enn så lenge er far til Anna ukjent!!!

Jeg godtar og avslutter denne saken her og nå . så takk for hjelpen . nå må jeg bruke tiden på noe helt annet . Hardanger er nå også mine røtter , nå ligger jeg alt som har med slekt på hyllen for en stund . dna eller kirkebøker for bli som det er , takk for meg til deg ;) Så for vi heller tenke på hva dette betyr , 

Search

DNA Matches Only
Birth

Death

Family Members

Lars Oddson 
Born:1598
Aga, Ullensvang, HordalandFather: Odd SjurssonSpouse: Death:Aga, Ullensvang, HordalandMother: Source: Private Member's Tree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Van Valkenburg som er i mitt familie tree . mange av denne slekten ligger i mitt familie tree ang dna . hvem var denne slekten da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Van Valkenburg som er i mitt familie tree . mange av denne slekten ligger i mitt familie tree ang dna . hvem var denne slekten da ?

4th Cousin Meyers , Baden-Württemberg, Germany

Family Members 

Frederick, Royal House Hanover Guelph 

Born:1707

Hanover, GermanyFather: Spouse: Death:1751

Leicester House, London, England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg håper dere tar meg seriøs når jeg skriver dette . Ellers har det ingen vits ang DNA tester . Jeg for hele Hanover slekten inn på min dna test til og med de som lever  i dag  , hvor kommer denne slekten inn i min slekt ? ta en liten pause fra kirkebøker og andre protokoller dette er fakta , dna mitt går rett inn i denne slekten om dere tror det eller ikke . 

Hanover  Frederick, Louis Royal House Hanover Guelph Born: Hanover, Germany Feb. 1, 1707 Died: Leicester House, London, England Mar. 20, 1751

Bortsett fra ren farslinje og ren morslinje, er det kun FamilyFinder (autosomale kromosomer, ev. X) man kan bruke her. Og da stemmer det som Åsbjørg sier: Helt rett og det er hva jeg prøver og forklare dere her inne takk .

Min mors linje fakta bevist ang kirkebøker og dna , her er en dna linje jeg legger ikke ut hele slekten men dere vet alle at jeg har slekt i Ytre jåstad men for og bevise min sanhet her er linjen i dna oggså . som min fars linje Hanover dna . det samme med aga slekten . Så for dere som ikke tror meg ta dere en dispril eller noe annet , Dette er fakta . Om dere ikke tror på kirkebøker eller dna tester må vi finne en annen hobby .. jeg tror mest på dna her etter !!!!!

Ingeleiv Tomasdatter Ytre Jåstad  

Surnames

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste sikre vedr DNA vi er gjort kjent med er de Y-DNA-testene som JH og hans onkel Harry tok hos Gena. JH la så inn resultatene, vel og merke feil og med at de var testet hos FtDNA,, i ySearch, med ID: 6E4P8 med Hohenzollern som eldste kjente ane, og kontaktperson jan harald hohenzollern

DYS 393: 13

DYS 390: 25

DYS 19b: 16

DYS 391: 11

DYS 385a: 14 FEIL

DYS 385b: 11 FEIL

DYS 439: 11

DYS 389-1: 13

DYS 392 Mangler

DYS 389-2 Mangler

DYS 458: 16

DYS 447: 14 skal være 437

DYS 448: 20

GATA H4: 11

DYS 456: 15

DYS 438: 11

DYS 635 Mangler

Så ba jeg JH om å fjerne denne, noe han fortsatt ikke har gjort, samtidig som jeg la inn de korrekte verdiene under ID: BZGTY med Anders Andersen f 1906 som eldste kjente paternale ane, og mitt navn som kontaktperson.

DYS 393: 13

DYS 390: 25

DYS 19/394: 16

DYS 391: 11

DYS 385a: 11

DYS 385b: 14

DYS 439: 11

DYS 389-1: 13

DYS 392: 11

DYS 389-2: 29

DYS 458: 16

DYS 437: 14

DYS 448: 20

GATA H4: 11

DYS 456: 15

DYS 438: 11

DYS 635: 23

Så, fikk jeg noen tremenninger av Fosse-guttene, med samme paternale tippoldefar, til å teste seg med samme test som JH og Harry hos Gena. Denne ga 100 % samme RESULTAT som BZGTY, noe som sansynliggjorde at tremenningene, Harry og JH hadde samme forfar på Fosse.

Etter dette har ikke Fosse-fetrene lagt frem noe som helst annet enn tøys! Brudvik har lagt slektstreet, så langt det kjennes, inn i et program. JH sin mors slekt er Romani i alle kjente generasjoner, og det er interessant i seg selv, både i forhold til DNA og sosio-kulturelle forhold, f eks at flere av JHs onkler og tanter ble født mens familien var tvangsplassert på Svanviken arbeidsleir.

Håper at JH nå kan slutte med å spre allsrns tull, og svare på om der finnes flere DNA-tester enn de som i sin tid ble tatt hos Gena.

hei  :). En del av de reisende - særlig Vestlandsreisende - skal ha kommet fra England/Skottland, men navn og datoer er i den obskure historiske skyen... Forhåpentligvis blir der funnet noe i fremtiden blant annet gjennom britiske kilder, men akkurat nå er det bare en generell informasjon . Jonny  .  . Ang den 16 dna testen vi har tatt sammen   så omhandler en så svak test kun haplogruper ikke familie tester   , Etter dna analyser er nok våres så kalte reisende slekt fra England .  

mvh oss  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider