Gå til innhold
Arkivverket

Skannet Mini Hunn i Vardal 1893-1904


Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Rettelse: Døde og begravde og Dødfødte slutter i 1905. Perioden for boka bør endres til 1892-1905.

Endret av Geir Thorud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Døde og begravde og Dødfødte slutter i 1905. Perioden for boka bør endres til 1892-1905.

 

Takk skal du ha. Ifølge tittelbladet favner boka perioden 1892-1904, mens etiketten (og trolig SAHs katalog) angir 1893-1904. Så er det noen enkeltinnførsler fra 1905, som du påpeker.

 

Jeg endrer til 1892-1905 hos oss og vil tipse SAH om saken, slik at Digitalarkivet og katalogen kan harmoniseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka listes som 1893-1904 i Skannede kirkebøker - ergo er det problemer både i 1892 og 1905 - slik dette oppleves i skannede kirkebøker.

 

Jeg har over årene funnet 3-4 slike "utvidelser" i et forholdsvis lite antall kirkebøker - antakelig mindre enn 20 bøker. Jeg vil tro at hvis brukerne ble opplyst om "reglene" og oppfordret til å rapportere ville dere få rettet MANGE slike feil. Slike feil kan være avgjørende for om man finner noe eller ikke.

 

Det burde for øvrig være en enkel oppgave å finne problemkandidater med litt enkel programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.