Gå til innhold
Arkivverket
Geir Thorud

Skannet Mini Hunn i Vardal 1893-1904

Recommended Posts

Geir Thorud

Konfirmerte i denne boka starter i 1892. Startår for boka bør derfor være 1892 ikke 1893.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir Thorud

Rettelse: Døde og begravde og Dødfødte slutter i 1905. Perioden for boka bør endres til 1892-1905.

Endret av Geir Thorud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Rettelse: Døde og begravde og Dødfødte slutter i 1905. Perioden for boka bør endres til 1892-1905.

Takk skal du ha. Ifølge tittelbladet favner boka perioden 1892-1904, mens etiketten (og trolig SAHs katalog) angir 1893-1904. Så er det noen enkeltinnførsler fra 1905, som du påpeker.

Jeg endrer til 1892-1905 hos oss og vil tipse SAH om saken, slik at Digitalarkivet og katalogen kan harmoniseres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir Thorud

Boka listes som 1893-1904 i Skannede kirkebøker - ergo er det problemer både i 1892 og 1905 - slik dette oppleves i skannede kirkebøker.

Jeg har over årene funnet 3-4 slike "utvidelser" i et forholdsvis lite antall kirkebøker - antakelig mindre enn 20 bøker. Jeg vil tro at hvis brukerne ble opplyst om "reglene" og oppfordret til å rapportere ville dere få rettet MANGE slike feil. Slike feil kan være avgjørende for om man finner noe eller ikke.

Det burde for øvrig være en enkel oppgave å finne problemkandidater med litt enkel programmering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive