Gå til innhold
Arkivverket
Cecilie Simon

Hjelp til oppslag i Stavanger Aftenblad okt 2003

Recommended Posts

Cecilie Simon

Jeg leter etter dødsannonsen til Lars Ranheimsæter, f. 30.09.1929 - d. 10.10.2003. Dødsannonsen står vel noen dager etter den 10. okt 2003. Er det noen som kan hjelpe meg med et oppslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Annalisa Thelin Knutsen

Jeg leter etter dødsannonsen til Lars Ranheimsæter, f. 30.09.1929 - d. 10.10.2003. Dødsannonsen står vel noen dager etter den 10. okt 2003. Er det noen som kan hjelpe meg med et oppslag?

Hei

Jeg har funnet annonsentil Lars og en artikkel hvor han er nevnt i 2002 på sykehjemmet der han bodde.

Håper filene er lesbare hvis ikke kan jeg sende dem på mail.

Hilsen Lisa

post-1882-0-09043700-1397412905_thumb.jpg

post-1882-0-11716100-1397412939_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cecilie Simon

Tusen takk skal du ha :)

Kan jeg spørre om du har tilgang til stavanger aftenblad digitalt? og i så fall hvor?

Cecilie

Hei

Jeg har funnet annonsentil Lars og en artikkel hvor han er nevnt i 2002 på sykehjemmet der han bodde.

Håper filene er lesbare hvis ikke kan jeg sende dem på mail.

Hilsen Lisa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Annalisa Thelin Knutsen

Alle som abbonerer på Stavanger Aftenblad har adgang til den digitale delen og arkivet deres.

du kan også prøve å lese aviser fritt på Nasjoalbiblioteket. Der er det en del aviser du kan se, spesielt de eldste.

http://www.nb.no/nbsok/search.jsf

Hilsen Lisa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Aftenbladet har m.a. "dagspass" som gjev tilgang i 24 timar for 18 kr., det meiner eg er ein billeg måte å teste arkivet deira på. Då eg testa tenesta (for ca ein månad sidan) var det ein del årgangar som mangla hist og her. Hos Nasjonalbiblioteket såg Aftenbladarkivet derimot ut til å vere komplett. Alle bibliotek har mogelegheit til å tilby fri tilgang til visse aviser (deriblant Aftenbladet) gjennom nb.no/aviser . Dersom biblioteket nær deg har ordna med dette kan dei hjelpe deg med å få tilgang, og avisene vil då vere "digitalt tilgjengelig" så lenge du er på biblioteket. Dersom biblioteket ikkje har tilgang kan du be dei om å ordne dette ved f.eks. å sende epost til avistjenesten. Det er då lurt å nemne at dette er ei teneste som ikkje skal koste biblioteket noko som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cecilie Simon

Takk takk. Da prøver jeg en tur på biblioteket i dag.

Cecilie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive