Gå til innhold
Arkivverket
frk.Karlsen

Hjelp til tyding, fødselsreg; 1869 Vang/Hamar

Recommended Posts

frk.Karlsen

Jeg har en tippoldefar født i 1869 i Vang. Lite visste jeg at han har en tvilling! Som var det eneste jeg klarte å lese ut fra denne linken:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=129&uid=267035&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R24%25B14%25051%2581B%25C5J%25D6%2599V%2586F%2596%25D6%25B5%2500%25C9%257D%2509%25F1

Jeg trenger hjelp til å tyde nr 119 og 120, tvillingene Johan og Andreas, sistnevnte er min tippoldefar.

I alle andre kilder (som konfirmasjon og dødsregister) jeg har funnet om ham så står bursdagen hans oppført som 4. oktober, men i linken over står det oppført 24. oktober. Man var kanskje ikke så nøye med eksakte datoer før i tiden?

Takk på forhånd for all hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir Tverå

Det jeg har klart å lese om foreldrene er følgende: Pige Helena Olsdatter Katomteie og ungkarl Christian Johansen Tomten. Begges 1. leiermål. Det vanskeligste er disse stedsnavnene, særlig for en som ikke er lokalkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Søreide

Hei.

Tvillingene er uægte.

Johans faddere er, så langt jeg kan tyde: Anders Olsen Myhrsrønningen, Andreas Olsen Katomten, Anne Mikkelsdtr Katomten og E... Olsdtr. Tomten.

Andreas sine faddere: Lars Mikkelsen Opstadeie, Lars Johansen Opstad, Inger Larsdtr. Myhrsrønningen og Gønner (Gunnor) Nielsdtr. Tomten.

Mvh Mette Søreide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.