Gå til innhold
Arkivverket
Frank H. Johansen

Dødsfallsmeldinger 1906 og 1926

Recommended Posts

Frank H. Johansen

Hei,

jeg lurer på hva som finnes av innformasjon i dødsfallsmeldingene til mine to tipp-tipp-er:

Ole Andersen Kjelsrud (Gusterud), f. 9. jul 1839 i Vardal, d. 13. feb 1906 i Eidskog, og hans enke Kristiane Kristiansdatter Kjelsrud/Gusterud, f. 29. jun 1841 i Vardal, død 11. juni 1926 i Vardal, men bostatt og gravlagt i Eidskog.

De hadde to sønner i Amerika, kan det stå noe om dem?

mvh FHJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

Dødsfallsmeldingene for Vinger og Odal sorenskriverembete for perioden 1886-1912 har dessverre gått tapt, men dødsfallsprotokollen fra Eidskog lensmannskontors arkiv opplyser at Gaardbruger Ole Andersen Gusterud, 66 år, døde 13.02.1906. De etterlatte oppgis å være "Enke og 6 børn". Videre opplyses at "Gaarden Gusterud med løsøre og besætning er for ca 3 mdr. tid siden solgt til sønnen Andreas Olsen".

Toten, Vardal og Biri sorenskriverembetes arkiv, dødsfallsmeldinger eske 14 (1924-1926) :

Kristine Gusterud, enke, Gusterud i Eidskog, født 29.06.1841 i Vardal, døde 11.06.1926. De etterlatte oppgis å være "6 myndige barn i live, hvorav 1 er bosat i Amerika". "Intet efterlatt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank H. Johansen

Takk for oppslaget!

Dessverre ser det ut til at familen ikke hadde helt oversikt selv... Både i 1906 og 1926 hadde de 6 voksne barn i live i Norge, pluss disse to som reiste til Amerika i 1884 som jeg ikke vet noe videre om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.