Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallsmeldinger 1906 og 1926

Frank H. Johansen
 Del

Recommended Posts

Hei,

jeg lurer på hva som finnes av innformasjon i dødsfallsmeldingene til mine to tipp-tipp-er:

Ole Andersen Kjelsrud (Gusterud), f. 9. jul 1839 i Vardal, d. 13. feb 1906 i Eidskog, og hans enke Kristiane Kristiansdatter Kjelsrud/Gusterud, f. 29. jun 1841 i Vardal, død 11. juni 1926 i Vardal, men bostatt og gravlagt i Eidskog.

De hadde to sønner i Amerika, kan det stå noe om dem?

mvh FHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfallsmeldingene for Vinger og Odal sorenskriverembete for perioden 1886-1912 har dessverre gått tapt, men dødsfallsprotokollen fra Eidskog lensmannskontors arkiv opplyser at Gaardbruger Ole Andersen Gusterud, 66 år, døde 13.02.1906. De etterlatte oppgis å være "Enke og 6 børn". Videre opplyses at "Gaarden Gusterud med løsøre og besætning er for ca 3 mdr. tid siden solgt til sønnen Andreas Olsen".

Toten, Vardal og Biri sorenskriverembetes arkiv, dødsfallsmeldinger eske 14 (1924-1926) :

Kristine Gusterud, enke, Gusterud i Eidskog, født 29.06.1841 i Vardal, døde 11.06.1926. De etterlatte oppgis å være "6 myndige barn i live, hvorav 1 er bosat i Amerika". "Intet efterlatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppslaget!

Dessverre ser det ut til at familen ikke hadde helt oversikt selv... Både i 1906 og 1926 hadde de 6 voksne barn i live i Norge, pluss disse to som reiste til Amerika i 1884 som jeg ikke vet noe videre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.