Gå til innhold
Arkivverket

Mangler i kirkebok for Ibestad 1927-28-29.


Bjørn Christian Berg
 Del

Recommended Posts

Jeg finner ingen født/døpt  fra Andørja (Andørja kirke)  i Ibestad prestegjeld. De er registrert frem til 1926 i fødselsregister og kirkebok men så forsvinner de i de neste årene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen født/døpt  fra Andørja (Andørja kirke)  i Ibestad prestegjeld. De er registrert frem til 1926 i fødselsregister og kirkebok men så forsvinner de i de neste årene?

 

Klipper fra soknehistorikken for Ibestad prestegjeld: "[...] Kgl. res. 28.06.1913 ga tillatelse til å bygge Andørja kapell. Ibestad prestegjeld ble delt i soknene Ibestad, Andørja, Gratangen og Astafjord ved kgl. res. 21.05.1926. [...]"

 

Når du ikke finner døpte i Andørja kirke etter 1926, antar jeg - ut fra det faktum at Andørja ble utskilt som eget sokn nettopp i 1926 - at det har blitt innrettet egne kirkebøker for Andørja fra dette tidspunktet. Disse synes da ikke å være avlevert til Statsarkivet i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.