Gå til innhold
Arkivverket
Kjell Arne Brudvik

Dødsmelding, Eidsvåg (1949) – Erikka Konstanse Eriksen

Recommended Posts

Kjell Arne Brudvik

I følge bygdeboken «Åsane i fortid og nåtid» skal det ha vært en eier ved navn Erikka Konstanse Eriksen som eide 1/3 av bruk 65 i Eidsvåg (Gropen). Hun var visstnok sykepleier og døde i Eidsvåg i 1949. Er det mulig å sjekke dødsmeldingen hennes og se hvem som eventuelt var arvinger, og om hun som da døde i 1949 var født 29. juli 1884 i Bergen. På dette tidspunktet har hun fire gjenlevende søsken og jeg antar at en eller fler av de da arver henne. Om det er samme person, hadde det også vært flott om det var mulig å få opplyst døds- og begravelsesdato – og om mulig dødsårsak. Kanskje kan jeg endelig lukke dette siste kapittelet på denne grenen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Hun døde 11. april 1949, og ble gravlagt i Bergen. Hun var ugift sykesøster. Hun og hennes to søstre Lilly Eriksen og Anna Rasmussen eide huset på Eidsvågnesset sammen, og de satte opp testamenter 11. februar 1949 til fordel for sine to medeiere. Etter testamentet var det Lilly og Anna som står som arvinger etter henne.

Dødsårsak er ikke oppgitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik

Takker så meget Yngve, da kan jeg endelig avslutte denne grenen. Strålende hjelp, som vanlig!  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive